فرهنگ و هنر

پخش بیش از ۲۰ هزار دقیقه برنامه در دهه اول محرم

بیش از 20 هزار دقیقه برنامه در دهه اول محرم در صدا و سیمای مرکز زنجان تولید، تامین و پخش شد.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان، از تولید، تامین و پخش بیش از۲۰ هزار دقیقه برنامه از شبکه اشراق در طول دهه اول محرم امسال خبر داد.
سیدمحسن لطیفی با اشاره به عزاداری مخلصانه و توام با بصیرت مردم ولایت‌مدار استان زنجان گفت: عشق به اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفای‌ ایشان در تار و پود همه شیعیان طنیده شده ولی با توجه به عزاداری مخلصانه، بدور از خرافات و خالصانه مردم مومن استان زنجان که به حق پایتخت شور و شعور حسینی است، جلوه‌های بی‌بدیلی در عزاداری‌های این استان خلق و منعکس شد.
وی افزود: با اشاره به برنامه‌ریزی مدون این مرکز برای پخش زنده عزاداری‌های نقاط مختلف استان و لزوم انعکاس عشق و ارادت عزاداران حسینی به ساحت ائمه اطهار، شهرهای مختلف و حتی روستاهای دور و نزدیک هم در قاب شبکه اشراق دیده شدند.
رئیس رسانه استانی با قدردانی از خطبا، مادحان و هیئات مذهبی استان در لبیک به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به تبیین فلسفه نهضت عاشورا در برگزاری مراسم عزاداری محرم، ادامه داد: در حوزه سیما، با برنامه‌ریزی صورت گرفته ائمه جمعه، واعظان و مادحان هیئات حسینی کل استان در رسانه استانی حضور پیدا کردند و در مجموع بیش از ۱۰۹۳۵ دقیقه برنامه از شبکه اشراق پخش شد.
لطیفی اظهار کرد: پوشش بزرگ‌ترین اجتماع شیعی در دسته حسینیه اعظم، برنامه عتیق، پوشش مستقیم دسته جات فاطمیون، مکتب الزهرا، احمدیه، حیدریون و زینبیه اعظم، احلی من العسل و شیرخوارگان حسینی و پخش عزاداری هیات حسینی در مساجد استان ، از دیگر برنامه‌های شبکه اشراق در این ایام بود که در کنارسایر برنامه‌های روتین و تامینی به سمع و نظر مخاطبان شبکه اشراق رسید.
وی یادآور شد: شبکه استانی صدا نیز در قالب برنامه‌های عشق قافله سی، مصباح، عشق سوداسی، سراج و دل نوا در کنار پخش زنده اجتماعات عزاداری و سایر برنامه‌های روزمره و تامینی در مجموع به مدت ۷۹۶۵ دقیقه همراه با شنوندگان بود.
رئیس رسانه استانی با اشاره به عملکرد معاونت‌های خبر و فضای مجازی، عنوان کرد: معاونت خبر مرکز با تهیه و پخش ۲۵۹ مورد برنامه در قالب خبر، گزارش، تفسیر، گفت‌وگوی زنده خبری و ارتباط با بخش‌های خبر سراسری، اخبار رویدادهای عزاداری استان را با موضوع محرم را در مجموع به مدت ۶۷۵ دقیقه پوشش داد.
معاونت فضای مجازی مرکز هم با تولید و انتشار۲۰۰مورد عکس، ۵۰متن، ۵پوستر، ۵ اینفوگرافیک، ۷۰مورد ویدئو،۳۰پادکست و۷ استوری موشن بمدت۴۶۰ دقیقه همراه مخاطبان خود بود.
وی افزود: دسته جات مختلف عزاداری مردم مومن استان از شبکه های مختلف رسانه ملی و شبکه های استانی و محلی رادیویی هم بمدت ۱۱۴۹ دقیقه پخش شد که از آن جمله می توان به شبکه های سراسری و برون مرزی یک، دو، سه، چهار، شبکه خبر، افق، قرآن، آموزش ، الکوثر، سحر آذری و جام جم های یک، دو و سه، شبکه فرهنگ، معارف، شبکه های استانی خراسان رضوی، کرمانشاه، همدان، آذربایجان شرقی، البرز، خوزستان، یزد، کهکیلویه و بویر احمد همچنین شبکه های محلی آبادان، کیش و رادیو مراغه اشاره کرد.
رئیس رسانه استانی از برقراری ۲۴ ارتباط زنده تلویزیونی با کربلای معلی بمدت۴۸۰ دقیقه خبر داد.
وی ضمن قدردانی از ائمه جمعه و جماعات،عزاداران، هیئات حسینی و مادحانی که رسانه استانی را یاری کردند، خاطرنشان کرد: صدا و سیمای مرکز زنجان علی‌رغم وجود کمبودها و محدودیت‌های فراوان در حوزه امکانات و نیروی انسانی، با به‌کارگیری همه تجهیزات و نیروی انسانی خود و بهره‌گیری از دو واحد سیار تلویزیونی، واحد SNG، مایکرو ویو پرتابل، دو دستگاه کوادکم، چندین کیلومتر کابل‌گذاری صدا و تصویر و بهره‌گیری از خطوط پشتیبان فیبر نوری برای تضمین پایداری تصویر و در رأس تلاش شبانه‌روزی همکاران خدوم خود، تلاش کرد صحنه‌های بی‌بدیل عشق و ارادت مخلصانه مردم مومن استان را به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) منعکس کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا