پزشکی و سلامت

استفاده از ظرفیت سمن‌ها در راستای تحقق سلامت جامعه

سمن‌ها حلقه اتصال مردم و دولت هستند و برای تحقق همه‌جانبه‌ی سلامت در جامعه، لازم است از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش غیردولتی از جمله سمن‌ها و تشکل‌ها استفاده شود.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در آئین نکوداشت روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی : سمن‌ها حلقه اتصال مردم و دولت هستند و برای تحقق همه‌جانبه‌ی سلامت در جامعه، لازم است از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش غیردولتی از جمله سمن‌ها و تشکل‌ها استفاده شود.
دکتر حسن بختیاری اظهار کرد: سلامت فقط به معنای فقدان بیماری نیست بلکه در یک نگاه جامع که هم‌اکنون در دنیا مطرح است، همه‌ی ابعاد جسمی، روانی و اجتماعی را دربرمی‌گیرد و ما به عنوان متولیان سلامت باید این نگاه جامع و همه‌جانبه به شاخصه‌های سلامت را داشته باشیم و در این خصوص همکاری بخش غیردولتی و تشکل‌های سلامت‌محور ضرورت دارد.
وی با بیان اینکه در دنیا ۲۵ الی ۳۰ درصد حوزه سلامت توسط بخش دولتی و مابقی به صورت غیردولتی پشتیبانی می‌شود، خاطرنشان کرد: از آنجایی که سمن‌ها توسط گروه‌های مردمی مدیریت می‌شوند، جلب اعتماد عمومی در آنها بیشتر است و با توجه به تنوع گرایش‌ها و تخصصی شدن فعالیت آنها، با صرف هزینه‌ی کمتری می‌توان به نتایج مطلوب دست یافت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با تاکید بر شناسایی دقیق مشکلات حوزه سلامت و پرهیز از موازی‌کاری تشکل‌ها و خیریه‌ها، بر لزوم برنامه‌ریزی صحیح برای حل مشکلات تاکید کرد.
دکتر بختیاری ضمن اعلام آمادگی در خصوص استفاده از همه‌ی ظرفیت‌ها و امکانات دانشگاه‌علوم پزشکی زنجان برای انعکاس فعالیت‌ها و توانمندی‌های‌تشکل‌های مردمی و خیریه‌های استان، افزود: در این خصوص لازم است در رسانه‌های استان نیز بسترسازی مناسبی‌صورت گیرد چرا که شفاف‌سازی در این زمینه، باعث ایجاد اعتماد و همچنین اشاعه‌ی فرهنگ نوع‌دوستی در جامعه می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: خداوند متعال در آیه ۱۸ سوره حشر می‌فرماید “یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَلْتَنْظُرْ نَفْسٌ مَا قَدَّمَتْ لِغَدٍ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ” یعنی “ای اهل ایمان، خداترس شوید و هر نفسی نیک بنگرد تا چه عملی برای فردای قیامت خود پیش می‌فرستد، و از خدا بترسید که او به همه کردارتان به خوبی آگاه است” و این نشان می‌دهد آنچه که برای ما ماندگار خواهد بود، توشه‌ای است که برای آخرت می‌فرستیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در ادامه با قرائت آیات ۱۹ و ۲۰ سوره حشر، ابراز امیدواری کرد: همه‌ی خیرین و نیک‌اندیشان به واسطه‌ی کارهای خیر و عملکرد مثبت خود، مصداق این آیات شریفه و از فائزون باشند.
گفتنی است آئین نکوداشت روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی با حضور آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، دکتر حسین نجفی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و جمعی از معاونین و مدیران دانشگاه علوم پزشکی و خیرین و فعالان اجتماعی استان زنجان در سالن اجلاس مرکز همایش‌های بین‌المللی روزبه برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا