فرهنگ و هنر

بهره‌برداری حمام تاریخی سالار تا چند ماه آینده

بهره‌برداری حمام تاریخی سالار تا چند ماه آینده پیش‌بینی می‌شود.

به‌گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان ،حسین ساری ۳۰ مردادماه ۱۴۰۱ در سفر یک‌روزه خود به استان زنجان، در بازدید از مجموعه تاریخی سالار در شهرستان سلطانیه با اشاره به ظرفیت‌های آن در توسعه اقتصادی و گردشگری تصریح کرد: رونق اقتصادی و گردشگری منطقه سلطانیه با ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و اقتصادی میسر می‎شود به‌طوری‌که می‌تواند این منطقه را از مقصد یک‌روزه سفر گردشگران به مقصد سفر چندروزه تبدیل کند
مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی افزود: با توجه به این‌که این بنای تاریخی در محوطه پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه قرارگرفته است و به‌صورت پیوسته بر اساس اصول فنی و زیر نظر کارشناسان پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه مرمت‌شده است و می‌تواند در یک ماه آینده به بهره‌برداری برسد.
وی اظهار داشت: یکی از رویکردهای صندوق توسعه و احیای میراث‌فرهنگی رونق اقتصاد کشور با بهره‌برداری از میراث تاریخی و فرهنگی طبق ضوابط و چارچوب‌های میراث‌فرهنگی و با حفظ کاربری و اصالت بناست که می‌تواند جامعه محلی را نیز ذینفع این منطقه کند.
حمام سالار بنایی است متعلق به دوره قاجاریه که در جوار گنبد معروف الجایتو در شهر تاریخی سلطانیه زنجان واقع‌شده است. بانی حمام سالار شخصی به نام سیف علی‌خان کلانتری معروف به سالار خان است. ساخت این بنا در اواخر دوره قاجار در سال ۱۲۹۳ ه.ش انجام پذیرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا