دین و مذهباخبار ویژه

جذب بیش از ۸.۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مصلی زنجان

بیش از 8.5 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مصلی زنجان جذب ده است که 397 میلیون تومان اعتبار برای مرمت مساجد هزینه شده است.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،مدیرکل اوقاف و ام خیریه استان زنجان در نشست خبری باخبرنگاران با اشاره به  هفته وقف گفت: ر حال حاضر استان زنجان دارای بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ موقوفه، بیش از ۳۳هزار رقبه و ۵۷نیت اصلی است.

حجت الاسلام مختار کرمی افزود: درآمد موقوفات استان در سال گذشته ۴۰ میلیارد تومان بود و بیش از ۲۵ میلیارد تومان اجرای نیات داشته است.

وی اظهار داشت:ی نهادها موقوفه هایی را در استان تصرف کرده اند، ما برای این موارد حکم قضایی برای استیفای حقوق موقوفه گرفته ایم، ولی با شهرداری چنین مشکلاتی نداریم.

حجت الاسلام کرمی با اشاره به اینکه عمده موقوفات استان زنجان در بخش دهه محرم و عاشورا و تعزیه امام حسین (ع) است، افزود: متاسفانه در زمان حاضر حدود ۹۰هکتار از باغات اطراف شهر زنجان در محدوده حسن ابدال که موقوفه هستند، تحت تصرف افرادی خاص قرار گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به برنامه های هفته وقف، گفت: از برنامه های فرهنگی این نهاد می توان به طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه، طرح بصیرت عاشورایی در محرم، طرح نشاط معنوی در تابستان و کلاس های تابستانی طرح مهر تحصیلی و طرح شمیم خدمت و اشتغالزایی برای ۳۰ زن سرپرست خانوار اشاره کرد.

ویبا اشاره به مصلی زنجان افزود: بیش از ۸.۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مصلی زنجان جذب ده است که ۳۹۷ میلیون تومان اعتبار برای مرمت مساجد هزینه شده است.

حجت الاسلام کرمی افزود: دو موکب در سامرا برپا شد که روزانه بیش از ۲۰ هزار پرس غذای گرم و ۲۰ هزار لیوان شربت و چای در اربعین توزیع می شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه در استان زنجان ۱۴۵۷ مسجد، حسینیه و تکیه وجود دارد، گفت: طرح قرار ۱۲ در امامزادگان شاخص با تهیه و توزیع ۱ هزار و ۳۷۷ بسته غذایی اجرا شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا