اخبار ویژهدین و مذهب

اهدا ۱۵۰۱راس قربانی ذبحی به حسینیه اعظم زنجان

امسال مردم عزادار و صاحبان نذورات قربانی خود را در قالب یک هزار و 1501راس قربانی ذبحی اهدا کردند که از این تعداد 303راس قربانی نیابتی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،علیرضا فیروز فر در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به حضور عاشقانه مردم زنجان و سایر شهرهای ایران، گفت:در دسته حسینیه اعظم زنجان مردم بدون هیچ دعوت و فراخوانی منسجم زیر بیرق سالار شهیدان متحد جمع می‌شوند و نوای یا حسین را به جهان مخابره می‌کنند، عزادارانی که خار چشم یزیدیان جهان هستند و با پس زدن عوامل تفرقه داخلی و خارجی چنین شوری را در کشور رقم می‌زنند.
رئیس هیأت امنای حسینیه اعظم زنجان افزود: ۴هزار خادم افتخاری در حسینیه اعظم زنجان فعالیت دارند.
وی اظهار داشت:امسال برنامه احلی من العسل برای نوجوانان و برنامه شیرخوارگان در حسینیه اعظم زنجان برگزار شد.
رییس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان با اشاره به اینکه رمز موفقیت شیعیان یا حسین (ع) است، تصریح کرد:حرارتی که عشق به امام حسین (ع) در قلب مؤمنین شکل گرفته است سرد و خاموش نمی شود.
فیروز فر با اشاره به اینکه ویژه برنامه ای برای پیرغلامان حسینه اعظم برگزار شد، گفت: امسال مردم عزادار و صاحبان نذورات قربانی خود را در قالب یک هزار و ۵۰۱راس قربانی ذبحی اهدا کردند که از این تعداد ۳۰۳راس قربانی نیابتی بوده است.
وی افزود: ۲هزار و ۳۳۱راس دام زنده تحویل حسینیه اعظم شد که یک هزار و ۴۷۳ راس در قالب فروش احشام در قالب ۲ میلیارد و ۵۷۴میلیون به حساب واریز شد.
فیروز فر اظهار داشت: ۲ میلیارد و ۳۷۵میلیون تومان پرداخت نقدی از بابت نذورات قربانی بود که شامل یک هزار و ۵۸۳راس قربانی می‌شود
رئیس هیأت امنای حسینیه اعظم زنجان با اشاره به اینکه مبلغ نذورات نقدی جمع‌آوری شده ۳ میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان بوده است.
وی افزود: وجه حاصل از آلایش قربانی‌ها ۲۸۰ میلیون تومان بوده است و با احتساب فروش دام زنده و نذورات نقدی جمع‌آوری شده و آلایش و نذورات پرداخت نقدی قربانی ۸.۵ میلیارد تومان بوده است که به صندوق حسینیه اعظم پرداخت شده است و همچنین امسال ۳۶۰ گرم طلا به حسینیه اعظم زنجان اهداء شده است.
وی افزود: قربانی‌های ذبح شده به صورت بهداشتی پوست زنی و به کارخانه بسته بندی گوشت به صورت نیم کیلویی به تعداد ۵۰ هزار بسته گوشت قربانی تهیه شده است که آماده سازی هر بسته ۴ هزار و ۵۰۰ تومان برای حسینیه اعظم زنجان هزینه داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا