اقتصاد

افتتاح فاز نخست شرکت پدیده شیمی غرب زنجان همزمان با دهه فجر

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،محسن افشارچی استاندار زنجان در آئین افتتاحیه فاز نخست سایت تولیدی شرکت پدیده شیمی غرب در اولین روز از دهه فجر با بیان اینکه این طرح در تحقق هدفگذاری رشد اقتصادی استان اهمیت ویژه ای دارد و از نظر سرمایه گذاری و اشتغال نیز بسیار موثر و قابل توجه است؛ اظهار داشت:ما به دنبال تکمیل زنجیره های ارزش در استان هستیم که این مجموعه در این حوزه بسیار اثرگذار است.
وی افزود: در اطلس سرمایه‌گذاری استان به موضوع تکمیل زنجیره‌های تولید، توجه زیادی شده و سرمایه‌گذاران به این سمت هدایت می‌شوند.
استاندار زنجان با بیان اینکه برنامه‌ریزی و تحقق هدف‌گذاری در جهت رشد اقتصادی کشور و استان به میزان ۸.۷ درصد بسیار مهم است؛تصریح کرد:در این راستا به دنبال تکمیل زنجیره‌های ارزش در استان هستیم و در اطلس سرمایه‌گذاری استان به موضوع سرمایه‌گذاری و تکمیل زنجیره‌های تولید تاکید داریم و سرمایه‌گذاران را به این سمت هدایت خواهیم کرد.
افشارچی با تاکید بر ادامه تلاش‌ها برای تسهیل‌گری و گره‌گشایی از مسیر سرمایه‌گذاری در استان خاطر نشان کرد: سال گذشته یک هزار میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸به صورت مستقیم به شرکت‌های مختلف پرداخت شد و تلاش می‌کنیم از حداکثر توان بانک‌ها در این زمینه استفاده شود.
وی بر ادامه تلاش‌ها برای افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت استان تاکید کرد و افزود: در این راستا از فعالانی که در توسعه استان گام بر می‌دارند استقبال و حمایت می‌شود.
بابک باباجان‌زاده مدیرعامل شرکت پدیده شیمی غرب زنجان در این مراسم با بیان اینکه این واحد تولیدی طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در چهار فاز با ظرفیت تولید ۱۰۰هزار تن در سال به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار داشت: محصول تولیدی در این واحد در مواد اولیه صنایع شوینده کاربرد دارد.
وی تصریح کرد: میزان سرمایه‌گذاری فازهای یک و ۲ این طرح در زمینی به مساحت ۳۳ هزار و ۲۵۰ متر مربع از نظر ارزی ۵ میلیون دلار است.
مدیرعامل شرکت پدیده شیمی غرب زنجان با بیان اینکه عملیات ساخت سالن‌های تولیدی و انبار فازهای یک و ۲ مجموعه از سال ۱۳۹۹ در استان آغاز شد،عنوان کرد: تامین و ساخت تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز فاز یک با مشارکت پیمانکاران ایرانی مستقر در استان از همان سال در دستور کار قرار گرفت.
باباجان‌زاده افزود: تامین تجهیزات و ماشین آلات فاز ۲ نیز با مشارکت پیمانکار چینی از ابتدای سال ۱۴۰۰ آغاز شد و همه ماشین آلات آن از ابتدای سال‌جاری از گمرک زنجان ترخیص و به داخل مجموعه منتقل شد و عملیات نصب این تجهیزات نیز از ابتدای سال ۱۴۰۲در برنامه قرار دارد.
وی تاکید کرد: با توجه به حجم بالای صادرات محصولات این شرکت امید است با راه‌اندازی همه فازهای آن، تغییر شگرفی در درآمد ارزی استان زنجان روی دهد.
در ادامه ابوالفضل خمسه مدیرکل بازرسی استان زنجان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر امر تولید و دانش‌بنیان، توجه به این مقوله را جزو وظایف سازمان بازرسی عنوان و اظهار کرد: سازمان بازرسی حساسیت زیادی به مسئله تولید دارد و در این رابطه یکی از فاکتورهای بسیار خوبی که انجام شد، حمایت از تولید و در نهایت فعال کردن واحدهای تولیدی راکد بود.
این مسئول با اشاره به وظایف سازمان بازرسی، فعالیت‌ این مجموعه (شیمی غرب) را مرهون فعالیت‌ و تلاش صنعت‌گران بیان کرد و افزود: این‌ واحد بدون هیچ مشکلی به مرحله بهره‌برداری رسید.
وی با اشاره به رویکردهای سازمان بازرسی در رابطه با فعالیت شرکت‌ شهرک‌های صنعتی، ابراز کرد: بازرسی از ۳۲۶فقره از قردادهای اراضی واگذار شده در شهرک صنعتی را انجام دادیم که خروجی خوبی داشت.
خمسه با اشاره به ۱۲۲ مورد فسخ و خلع‌ ید در شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان، تصریح کرد: این تعداد از اراضی توسط شهرک صنعتی خلع‌ ید شد چرا که افراد زمین گرفته اما اقدام به ساخت‌وساز نکرده بودند.
مدیرکل بازرسی استان زنجان با بیان اینکه ما به متقاضیان، دریافت‌کنندگان و تولیدکنندگان می‌گوییم که درخواست زمین و اراضی برای تولید باید باشد نه دلال بازی، تاکید کرد: وقتی زمینی تحویل فرد می‌شود باید خود را موظف به استقرار یک واحد تولیدی و ایجاد ارزش اقتصادی و تولید کنند.
این مسئول با اشاره به اینکه ۲۰۴فقره از ۳۲۰ قرارداد باقی مانده برای بازرسی، اذعان کرد: به یک سری از افراد مهلت دادیم، حدود ۲۰واحد در این مدت به مرحله تولید و بهره‌برداری رسیدند، بخش زیادی از این تعداد نیز در مرحله نصب ماشین‌آلات و تجهیزات هستند.
وی با تاکید بر رفع موانع و مشکلات واحدهای نیمه‌فعال، اذعان کرد: دانش‌بنیان بودن یکی از توفیقات این شرکت است.
خمسه با اشاره به تعهد این شرکت در تحویل دو فاز تا پایان سال، تصریح کرد: فاز اول با تجهیزات ایرانی است و فاز دوم تمام چینی خواهد بود که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باید از توان داخلی بهره بگیریم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا