پزشکی و سلامت

برگزاری آزمون جامع علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان و دبیر کلان‌منطقه۶ آمایشی کشور با بیان اینکه برگزاری آزمون جامع علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی، امسال به این دانشگاه واگذار شده است، گفت: با توجه به اینکه شرکت‌کنندگان این آزمون، دانشجویانی هستند که زمان ورود آنان به دانشگاه با شیوع کرونا و آموزش مجازی مقارن شد، برگزاری دقیق، بی‌نقص و استاندار این آزمون، در مقطع زمانی فعلی نسبت به دوره‌های دیگر بسیار مهم است.
دکتر حسن بختیاری اظهار کرد: برای آماده‌سازی مخزن سوالات آزمون، نیازمند همکاری دانشگاه‌های کلان‌مناطق حوزه آموزش سلامت کشور هستیم و انتظار داریم در روز انتخاب سوالات، از دانشگاه‌های علوم‌پزشکی سراسر کشور، سوالات استاندارد و مناسب دریافت کرده باشیم.
وی با اشاره به اینکه زمان طراحی سوالات، قبلا ۲۷ بهمن‌ماه و دو هفته قبل از برگزاری آزمون اعلام شده بود، افزود: به دلیل مسائل امنیتی و بالا بردن ضریب اطمینان، طی هماهنگی با سازمان سنجش آموزش پزشکی، این فاصله زمانی از دو هفته به یک هفته کاهش یافت و طراحی سوالات در تاریخ ۴ اسفندماه آغاز خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان، خاطرنشان کرد: الزامی به حضور اساتید طراحی کننده سوالات در روز انتخاب نهایی سوالات وجود ندارد ولی از دانشگاه‌های قطب درخواست داریم سوابق و رزومه‌ی اساتیدی که تمایل به حضور در زنجان جهت انتخاب نهایی سوالات را دارند، برای ما ارسال نمایند تا در جلسه‌ای که با سازمان سنجش آموزش پزشکی و هیئت‌های برد خواهیم داشت، تعدادی را به صلاحدید این کمیته انتخاب نماییم.
وی زمان برگزاری آزمون جامع علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی را ۱۱ اسفندماه اعلام کرد و گفت: از آنجایی که برخی دانشگاه‌ها فاقد بستر آزمون الکترونیکی هستند و همچنین با هدف بالا بردن ضریب اطمینان، این آزمون در سراسر کشور به صورت کاغذی برگزار خواهد شد.
دکتر بختیاری، تصریح کرد: سوالات آزمون به صورت الکترونیکی از طریق سامانه امن حراست به کلان‌مناطق کشور ارسال خواهد شد و چاپ آن به عهده کلان‌مناطق خواهد بود و در نهایت به دانشگاه‌ها و دانشکده‌های ذیل هر کلان‌منطقه ارسال خواهد شد.
در ادامه این جلسه، دکتر محمدمهدی نوروزشمسی، رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور، ضمن تشکر از دانشگاه علوم پزشکی زنجان به دلیل قبول مسئولیت برگزاری آزمون جامع علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی، اظهار کرد: با توجه به سیاست وزارت بهداشت مبنی بر ارجاع بسیاری از مسئولیت‌های فنی و علمی به دانشگاه‌های علوم‌پزشکی، مسئولیت برگزاری آزمون‌های اینچنینی به دانشگاه‌های منتخب واگذار شده است.
وی با بیان اینکه امسال کلیه‌ی فعالیت‌های مرتبط با برگزاری آزمون جامع علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی از ثبت‌نام تا برگزاری و اعلام نتایج به دانشگاه علوم پزشکی زنجان واگذار شده است

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا