اقتصاد

بهره‌برداری از فاز نخست نیروگاه سکویا بنیان‌گستر

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان از آغاز کار فاز نخست نیروگاه 6مگاواتی سکویا بنیان‌گستر ابهر خبر داد

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، با اشاره به بهره‌برداری از فاز نخست نیروگاه سکویا بنیان‌گستر، گفت: فاز نخست این نیروگاه با ظرفیت ۲مگاوات با اتصال به فیدر نورین از پست ۶۳ ابهر۳ تزریق انرژی به شبکه توزیع را آغاز کرد.
کاظمی، میزان سرمایه‌گذاری برای احداث این نیروگاه را ۱۵۰میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این نیروگاه تولید پراکنده در شهرستان ابهر و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث و خوشبختانه با تلاش شبانه‌روزی همکاران بخش‌های رولیاژ، تولید پراکنده و دیسپاچینگ مدیریت توزیع برق شهرستان ابهر به مدار وارد شد تا گامی بزرگ در جهت تامین برق کشور در روزهای اوج مصرف تابستان برداشته شود.
معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، گفت: با اتصال این نیروگاه به شبکه، مجموع ظرفیت نیروگاه‌های تولید پراکنده متصل به شبکه تحت نظارت شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان به ۱۸ مگاوات رسید.
گفتنی است نیروگاه‌های تولید پراکنده یا تولید محلی انرژی ضمن کمک به کاهش تلفات کمک شایانی به صنعت برق کشور بخصوص در روزهای اوج مصرف می‌باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا