اقتصاد

انتخاب ۶۵ شهر دارای بناهای ناپایدار در کشور برای اجرای همایش

دو میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناپایدار در سطح کشور وجود دارد و در این راستا ۶۵ شهر دارای بناهای ناپایدار نیز در کشور برای اجرای همایش انتخاب شد.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان ، محمد آئینی در همایش آموزه‌های زلزله بم با محوریت نشست تخصصی بازآفرینی شهری در محل حسینیه اعظم زنجان، گفت: برنامه‌ای که امروز شکل گرفته حاصل برنامه‌ریزی است که از خردادماه شروع شده است.
وی بیان داشت: افرادی متخصص از شهر بم در یک اقدام جهادی برای ساختن ایران قوی به پا خواستند و متوجه شدند که در ایران باید برای مقاوم سازی بناهای ناپایدار وارد عرصه شوند و در این همایش سفیران به آگاه‌سازی درباره زلزله پرداختند.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، از وجود دو میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناپایدار در سطح کشور خبر داد و گفت: ۶۵ شهر دارای بناهای ناپایدار نیز در کشور برای اجرای همایش انتخاب شد.
آئینی تاکید کرد: در این جلسات سفیران نوسازی از مردم خواستند در راستای نوسازی اقدام کنند تا بم دیگری تکرار نشود و از مدیران شهری درخواست کردند که کار امروز را به فردا موکول نکنند.
وی افزود: میزبانی این رویداد بزرگ برای حضور گسترده شهرداری‌ها در این برنامه انجام و شهرداران ۱۰۵ شهر میزبان آن بودند.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، با بیان اینکه نمایندگان متخصص و فرهیخته در ۳۵ شهر حضور یافته و به آگاه‌سازی درباره زلزله پرداختند، ادامه داد: ۳۵ نفر نیز از شرکت بازآفرینی شهری از مدیران ارشد تا کارشناسان متخصص در این نشست حضور داشته و آگاهی سازی لازم را انجام دادند.
آئینی افزود: امیدواریم این نشست خروجی خوبی داشته و شاهد بناهای پایدار و مقاوم در کشورمان باشیم و دیگر حوادث تلخ در کشور تکرار نشود.
وی یاد آورشد: امیدواریم بعد از این نشست شاهد نوسازی محلات فرسوده و ناکارآمد در کشور باشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا