دین و مذهب

قطار گردشگری محرم در مسیر تهران – زنجان

قطار گردشگری محرم در مسیر تهران – زنجان با عنوان یوم‌العباس از روز شنبه ۱۵ مردادماه جاری مصادف با هشتم ماه محرم به منظور امکان حضور گردشگران معنوی در حسینیه اعظم زنجان آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر گفت: با همکاری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و شرکت حمل‌و‌نقل ریلی رجا به عنوان اعضای اصلی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور، قطار گردشگری محرم در مسیر تهران – زنجان با عنوان یوم‌العباس از روز شنبه ۱۵ مردادماه جاری مصادف با هشتم ماه محرم به منظور امکان حضور گردشگران معنوی در حسینیه اعظم زنجان آغاز به کار خواهد کرد.
علی‌اصغر شالبافیان افزود: برای راحتی حضور گردشگران در مراسم‌های عزاداری ماه محرم یکی از اقدامات مهم در دست اجرا از سوی معاونت گردشگری بوده است، از این رو وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و نیز شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا به عنوان دو عضو اصلی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، اقدام به راه‌اندازی قطارهای گردشگری محرم به منظور تسهیل جابه‌جایی گردشگران در این ایام کرده‌اند.
وی اظهار داشت: بر این اساس قطار فوق‌العاده رجا با عنوان یوم‌العباس روز شنبه ۱۵ مرداد ماه آغاز به کار خواهد کرد تا طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته (ساعت حرکت ۵:۴۰ صبح از ایستگاه راه‌آهن تهران و زمان برگشت ساعت ۲۰:۲۰ از ایستگاه راه‌آهن زنجان) امکان تسهیل و جابه‌جایی گردشگران ایام سوگواری ماه محرم فراهم شود.
رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ویتصریح کرد: با بهره‌مندی از امکان قطار یوم‌العباس فرصت حضور هموطنان در حسینیه اعظم زنجان فراهم خواهد شد.
بنا به گفته رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور راه‌اندازی سایر قطارهای گردشگری محرم ویژه شهرها و استان‌های مختلف نیز در دستور کار قرار دارد و شرایط استفاده از آن‌ها متعاقبا اعلام می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا