سیاسی و اجتماعی

افتتاح نمایشگاه توانمندی ها و صنایع دستی افراد دارای معلولیت

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مسئول روابط عمومی بهزیستی استان زنجان از افتتاح نمایشگاه توانمندی ها و صنایع دستی افراد دارای معلولیت که در برنامه CBR شناسایی شده و توانمند شده اند خبر داد و گفت: این نمایشگاه از تاریخ ۲ الی ۴ اسفند در کارخانه کبریت زنجان برپا شده و توانمندیهای هنری و صنایع دستی افراد دارای معلولیت را درجهت مشاهده و فروش در معرض دید بازدید کنندگان قرار خواهد داد.

رباب موحد افزود: این نمایشگاه شامل غرفه های معرق کاری، فروش لبنیات روستایی، نان محلی، خیاطی و هنرهای دستی ، فرش، گلدوزی، نقاشی و محصولات جامعه هدف شهرستانهای خدابنده، ابهر، خرمدره، ماهنشان و ایجرود است.

وی خاطر نشان کرد : هر ساله خدمات مختلفی طبق ۵ مولفه ی CBR درزمینه سلامت، آموزش، معاش، فعالیت های اجتماعی وتوانمندسازی برای افراد دارای معلولیت در مناطق روستایی از طریق همکاری بین بخش های دولتی و سازمان های غیر دولتی فراهم می شود.

وی تصریح کرد: توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) یک استراتژی در درون برنامه توسعه جامعه برای ارائه خدمات توانبخشی، کاهش فقر، برابرسازی فرصت‌ها، تسهیل دسترسی به خدمات توانبخشی و فراگیر سازی اجتماعی همه افراد دارای معلولیت و” ارتقای اجرایی برنامه CBR” است که از طریق تلاش‌های مشترک خود افراد دارای معلولیت و خانواده‌های آنان، سازمان‌ها و جوامع و سایر خدمات دولتی و غیر دولتی انجام می شود.

وی تغییر نگرش در روستاها به افراد دارای معلولیت را از مهمترین دستاورد این طرح عنوان کرد و یادآور شد: مراکز (CBR) سعی دارند میزان مشارکت اجتماعی معلولان را افزایش داده و این قشر را به میان مردم بیاورند تا همچون سایر افراد عادی در جامعه حضور پیدا کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه معلولیت نمی‌تواند عاملی بازدارنده برای شکوفایی خلاقیت‌ها و استعدادها باشد گفت: در صورت فراهم نمودن شرایط لازم شاهد خلق آثار ارزشمندی از این افراد خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا