سیاسی و اجتماعی

عدم نیروی متخصص در حوزه آسفالت در شهرداری زنجان

شهرداری زنجان مهندس نقشه بردار، مهندس عمران و شهرسازی، مهندس تاسیسات و نیروی متخصص در حوزه آسفالت ندارد.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، منصور مرادلو در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به ظرفیت اصحاب رسانه برای روشنگری حقایق و مطالبه‌گری جهت تسریع امور، اظهار داشت: در طول مدت بیش از چهار ماه فعالیت شهرداری، رضایت نسبی مردم به ویژه در بحث آسفالت را مشاهده می‌کنیم.
وی با بیان اینکه شورای شهر و شهرداری زنجان در یک سال گذشته اقدامات متعددی در امور شهری انجام داده است تصریح کرد:شهرداری زنجان مهندس نقشه بردار، مهندس عمران و شهرسازی، مهندس تاسیسات و نیروی متخصص در حوزه آسفالت ندارد و براین اساس برای نظارت بر آسفالت معابر با صرف هزینه چند میلیاردی سراغ آزمایشگاه فنی مکانیک خاک رفتیم.
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به دلایل کاهش ۱۴۳دستگاه اتوبوس در سال‌های گذشته به ۸۰دستگاه، اظهار کرد: ۳۶دستگاه ناوگان شهری (اتوبوس) با ظرفیت ۲۰تا ۲۱نفر بالغ بر ۶۰میلیارد تومان خریداری کرده‌ایم تا تسهیلی برای حمل و نقل عمومی هسته مرکزی و ترافیک شهر باشد.
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان به انعقاد قرارداد ۱۳۴میلیارد تومانی شهرداری زنجان با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برای احداث پارک هاشمی نژاد اشاره کرد و اظهار داشت: تلاش داریم از ظرفیت این قرارگاه در اجرای پروژه های شهری در زنجان استفاده کنیم.
مرادلو افزود: بهسازی مسیر آرامستان حدفاصل سه راه امجدیه تا تقاطع شهید طارمی، بهسازی و تعریض کمربندی خیام، بهسازی منطقه گردشگری زنجانرود و خانه بوران از جمله طرح هایی است که در صددیم برای اجرای آنها از توانمندی و ظرفیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا بهره بگیریم.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه پیش از این مسئولان استان از ظرفیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا استفاده ای نکردند ولی ما از اواخر شورای پنجم و حالا در شورای ششم پیگیر این موضوع هستیم.
وی در ارتباط با کیفیت آسفالت در برخی از مناطق شهر زنجان نیز گفت: بودجه آسفالت‌ریزی معابر شهر زنجان تاکنون ۱۹۲میلیارد تومان بوده است، اما در برخی مناطق مثل گلشهر که پیمانکار خوب عمل نکرده بود، حدود ۱۳میلیارد تومان عملیات برای آسفالت دوباره هزینه کردیم.
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان همچنین از کمبود راننده در شهرداری خبر داد و افزود: به خاطر بازنشستگی رانندگان تعدادی از اتوبو‌سهای شهرداری امکان خدمت‌دهی ندارد، در حالیکه امسال ۲۱ میلیارد تومان در بودجه شهرداری به پرداخت یارانه به رانندگان اتوبوس تعلق داشته و میانگین ۸۴۰هزار تومان در روز به رانندگان اتوبوس یارانه می‌دهیم.
وی با اشاره به آنالیز و اسکن شهر در آزمایشگاه‌های تخصصی، در خصوص ایراد شهر برای آسفالت در رابطه با کُندی کار، بیان کرد: نوسانات قیمت قیر، اختصاص نیافتن قیر رایگان، تغییرات قیمت دستمزد، مصالح و شرکت نکردن پیمانکاران، کمبود ماشین‌آلات و نیروی انسانی، از جمله این موارد به شمار می‌رود.
مرادلو، نبود تجهیزات عمرانی، نیروی کار متخصص و پیمانکار کاربلد را از جمله دلایل ضعف عملیات استانی دانست و تاکید کرد: شهرداری بدهی به سایر ارگان‌ها ندارد و تحقق صد درصدی بودجه در چهار ماهه گذشته حاصل شده است.
وی با اشاره به هزینه ۲میلیارد تومانی در عملیات عمرانی و کف‌سازی بازار سرپوشیده و بازار مسگرها، اظهار کرد: میراث‌فرهنگی یک ریال هم برای کف‌سازی بازار هزینه نکرده است.
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان از احیا و کف‌سازی راسته میوه‌فروشان تا کوچه باشگاه در طول یک ماه آینده خبر داد و گفت: در کوچه سیدلر زیرسازی تمام می‌شود و دیگر بن‌بستی در این منطقه نخواهیم داشت.
وی با اشاره به عملیات کف‌سازی چهارراه امیرکبیر، میدان انقلاب، دلجویی و خیابان طالقاتی در آینده نزدیک، یادآور شد: عملیات عمرانی کوچه‌های اطراف سبزه‌میدان و خیابان شهید انصاری طی چند ماه آینده شروع خواهد شد.
مرادلو با اشاره به اینکه تاکنون ۸پارک افتتاح کرده‌ایم، گفت: مجتمع تجاری مهدوی کارمندان با ۷۵ درصد پیشرفت، مجتمع تجاری گلشهر با ۲۵درصد و مجتمع تجاری دروازه ارک با ۶۰درصد فعالیت دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا