اخبار ویژهاقتصاد

تکمیل و واگذاری یک هزار و ۴۳ واحد مسکونی به متقاضیان اقشار کم درآمد

یک هزار و ۴۳ واحد مسکونی به متقاضیان در قالب تامین مسکن اقشار کم درآمد واگذار می شود.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در جمع خبرنگاران گفت: حل مشکل مسکن اقشار آسیب‌پذیر و کم درآمد اعم از روستایی و شهری در کشور از طریق تولید و احداث واحدهای مسکونی با فراهم نمودن مشارکت و همکاری مردم، خیرین یا اخذ تسهیلات بانکی، برای تحقق فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه ای(مدظله العالی) رویکرد مهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که پیش‌بینی می‌شود.
رضا خواجه ای با بیان اینکه، این نهاد با مطالعه و شناسایی مناطق مناسب برای احداث مجتمع های مسکونی و تولید انبوه در شهرهای مختلف استان در قالب مسکن اقشار کم درآمد، اقدام به تامین زمین، طراحی، تامین منابع مالی، اجرا، نظارت کمی و کیفی بر اجرا و واگذاری کرده است.ادامه داد: این نهاد از ابتدا تاکنون توانسته است ، ۱هزار و ۴۳واحد مسکونی به متقاضیان در قالب مسکن اقشار کم درآمد واگذار نماید.
مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همواره مسئولیت برنامه¬ ریزی، تامین زمین و انجام مطالعات، تهیه طرح¬ های لازم برای پروژه ¬های احداث مسکن اقشار کم¬ درآمد را بر عهده دارد. در همین راستا، با توجه به تجربه موفق این نهاد در اجرای طرح مسکن مهر در سال های گذشته، طی برنامه ریزی به عمل آمده، مسئولیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار گردید.
خواجه ای با اشاره به اینکه، در حال حاظر بنیاد مسکن استان ۱۳پروژه با دارا بودن ۱۷۳۹ واحد مسکونی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت (هیدج، صائین قلعه،خرمدره، قیدار و آببر) در دست ساخت دارد، یادآور شد: علاوه بر این تعداد، ۳۶۸ واحدی گلشهر زنجان نیز در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهر زنجان از سوی بنیاد مسکن در حال اجرا است.
وی افزود: تاکنون بنیاد مسکن ۲۷۸ قطعه زمین از اداره راه و شهرسازی برای احداث ۱ هزار و ۹۰۴ واحد مسکونی در زمینه اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان دریافت نموده است.
مدیرکل بنیاد مسکن استان به برخی پروژه های در دست اجرا و طراحی از سوی این نهاد اشاره کرد و گفت: پروژه های در دست اجرا ۱هزار و ۷۴۸ واحد مسکونی به مساحت ۲۳۸هزار و ۱۶۹ متر مربع و پروژه های در دست طراحی، یک هزار و ۹ واحد به مساحت ۱۲۵هزار و ۵۷۶ متر مربع می باشد.
وی در پایان با تاکید بر اینکه، بدون شک اجرایی کردن برنامه های مسکن به مفهوم ایجاد فضای سکونتی، مستلزم همکاری همه جانبه تعداد کثیری از دستگاه های اجرایی، نهادهای عمومی و مشارکت عامه مردم است، خاطر نشان کرد: باید همه دستگاه های ذی ربط و خدمات رسان در فراهم کردن و و ایجاد زیرساخت ها در اجرای پروژه های مسکن پای کار باشند تا پروژه ها به موقع به مردم واگذار شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا