اقتصاداخبار ویژه

سیم و کابل استان دارای ،ظرفیت خوبی است

این صنعت ظرفیت خوبی در استان داشته و اشتغال مناسبی نیز دارد.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، به همت اتاق زنجان برنامه بازدید از واحدهای تولیدی صنایع برق و الکترونیک و سیم و کابل با حضور دکتر مصطفی طاهری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، رئیس و هیات رئیسه اتاق ، مدیرکل صمت استان و جمعی از مدیران استان زنجان صورت گرفت.
از جمله بازدیدهای صورت گرفته در دو شهرستان زنجان و ابهر می توان به بازدید از ۳ واحد صنعتی مستقر در شهرک صنعتی اشراق و ۱ واحد صنعتی در شهرک نوآوران زنجان و همچنین ۳ واحد صنعتی دیگر در شهرستان ابهر اشاره کرد.
واحدهای تولید سیم و کابل فشار ضعیف و فشار قوی ، عایق های الکتریکی و آمیزه های پلیمری از شاخه های صنعتی برق و الکترونیکی استان است از جمله واحدهایی بودند که مورد بازدید قرار گرفت.
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید از صنایع برق و الکترونیک با محوریت سیم و کابل در استان زنجان ، اظهار کرد: این صنعت ظرفیت خوبی در استان داشته و اشتغال مناسبی نیز دارد.
وی با بیان اینکه یک سوم از تولید سیم و کابل کشور در استان زنجان تولید می‌شود، اظهار کرد: در بازدیدها برخی صنایع «های تک» و دانش بنیان نیز در این صنعت فعالیت داشتند و این بازدید دید مناسبی را در جهت سیاست گذاری و نظارت در این بخش از صنعت داشت.
طاهری با اشاره به اینکه خوشبختانه واحد‌های سیم و کابل مشکلات خیلی بزرگی نداشتند و برخی نیز در حال توسعه بودند و موارد مطروحه واحدها در بازدید نیز پیگیری خواهد شد، اظهار کرد: واحد پارس حیات نیز که سرمایه گذاری خارجی داشته و از واحد‌های خوب کشور است و اشغال حدود هزار نفری دارد نیز در زمینه قطعی برق مشکلاتی دارد که پیگیری خواهد شد تا مشکلات آن نیز حل شود.
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه پیرامون مشکلات فعالان اقتصادی به ویژه با توجه به نوسانات ارزی با بیان اینکه در خصوص ارز و رفع تعهدات ارزی خلأ قانونی وجود ندارد، تصریح کرد: برای تولید و صنعت پیشنهاد شفاف ما این است که صنایع بزرگ و مادر که پایه ای هستند با مدل فعلی ادامه دهند، اما برای صنایع کوچک رفع تعهدات ارزی روان تر و زمان بیشتری اختصاص یابد و اجبار به نیما بودنش کاهش پیدا کند که واحدها بتوانند گردش مالی را انجام دهند.
وی با اشاره به اینکه بحث سرمایه در گردش طی نیز در زمره مشکلات این روزهای واحدها است که در دو ماه گذشته نسبت به سال گذشته با مشکلاتی در تزریق به واحدها شاهد هستیم، گفت: امید است دولت این موضوع را نیز پیگیری و جبران نماید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا