اقتصاد

افزایش تسهیلات نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستاها

تسهیلات نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی در روستاها ، سرانجام به دستور رئیس جمهور و با مساعدت سازمان برنامه و بودجه افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در جمع خبرنگاران گفت : تسهیلات نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی در روستاها ، سرانجام به دستور رئیس جمهور و با مساعدت سازمان برنامه و بودجه افزایش یافت.
رضا خواجه ای ادامه داد : رییس‌جمهور در نامه خود به رییس سازمان برنامه و بودجه خواستار مساعدت لازم در این زمینه شد و سازمان برنامه و بودجه نیز در این راستا با وجود عزم جدی دولت برای جلوگیری از هرگونه فشار بودجه‌ای تورم‌زا، موافقت خود در این زمینه را اعلام کرد.
وی یادآور شد: برهمین اساس، از امروز هشتم‌ مرداد ماه جاری و با ابلاغ رسمی بانک مرکزی به تمامی بانک‌های عامل در این زمینه، سقف تسهیلات نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی از ۱۰۰ به ۲۰۰میلیون تومان آغاز و فرآیند دریافت آن در استان برای متقاضیان آغاز می‌شود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان تصریح کرد: دولت با وجود مشکلات عدیده اقتصادی و در شرایطی که بار مالی سنگین پرداخت یارانه های نقدی را به دوش می کشد، با هدف رونق بخشیدن به ساخت و ساز مسکن مقاوم در روستاها در برابر حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله، نوسازی بافت فرسوده روستایی و ارتقاء سطح کیفی زندگی روستاییان تصمیم گرفت، سقف تسهیلات ساخت مسکن در مناطق روستایی را از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش دهد.
مهندس خواجه ای خاطر نشان کرد : سود وام قرض الحسنه ۲۰۰ میلیون تومانی ۵ درصد و ضمانت آن سفته زنجیره ای ۳ نفره است و روستاییان عزیز که متقاضی دریافت وام ۲۰۰ میلیون تومانی هستند، از امروز می توانند به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مستقر در شهرستان ها مراجعه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا