اخبار ویژه

نباید از مشاغل سنتی چون ملیله و مس غافل شویم

هوش مصنوعی، رباتیک، الکترونیکی، فناوری خودرو و تکنولوژی های نوین از رشته های پر طرفدار در سال های اخیر بوده است ولی نباید از مشاغل سنتی چون صنایع ملیله و مس غافل شد.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع هفته ملی مهارت و کارآفرینی، گفت: یکی از رسالت های این سازمان فقرزدایی در سطح جامعه با توانمندسازی نیروی انسانی است و به همین منظور تفاهم نامه هایی برای آموزش زنان بد سرپرست و بی سرپرست منعقد کردیم.
محمدرضا انصاری با اشاره به طرح جهاد مهارت آموزی دانشجویی و طرح نخلستان ویژه فارغ التحصیلان افزود: ارتقا مهارت شاغلین بنگاه های اقتصادی نیز در دستور کار ما قرار دارد.
وی اظهار داشت: طرح تدوین اسناد حرف برای معرفی مشاغل و استاندار سازی مشاغل از دیگر سیاست های مجموعه فنی و حرفه ای است که در زنجان در مورد رشته معماری و صنعت چاقو انجام شده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان تصریح کرد: آموزش های فنی و حرفه ای با توجه به نیازها به صورت تقاضا محور در ۲۰۰ حرفه آموزش داده می شود.
وی افزود: در چهار ماهه اول امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر ساعت آموزش دیدند.
انصاری گفت: تعداد مراکز دولتی ۱۴ مرکز است که ۱۳ مرکز در شهرستان های استان فعالیت می کنند.
وی اظهار داشت: ۱۵۰ آموزشگاه آزاد، ۳۵ مرکز بین کارگاهی و ۱۱۴ کارگاه ثابت مسئولیت آموزش مهارت جویان را برعهده دارد.
انصاری در پایان تاکید کرد: هوش مصنوعی، رباتیک، الکترونیکی، فناوری خودرو و تکنولوژی های نوین از رشته های پر طرفدار در سال های اخیر بوده است ولی نباید از مشاغل سنتی چون صنایع ملیله و مس غافل شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا