سیاسی و اجتماعی

افزایش سه درصدی ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی

در چهار ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد افزایش سه درصدی ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی هستیم.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، رئیس کل دادگستری استان زنجان از برخورد با افراد و منابع تولید پرونده به دستگاه قضایی استان خبر داد و گفت : یکی از منابع تولید پرونده ، بنگاههای معاملاتی املاک و خودرو می باشد که دادستانها ،حفاظت و اطلاعات دادگستری و معاونت پیشگیری باید اقدامات پیشگیرانه در جهت کاهش این موضوع انجام دهند .
حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی در جلسه شورای مدیران دادگستری استان گفت : در چهار ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد افزایش سه درصدی ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی هستیم که برای رسیدن به وضعیت مطلوب تا پایان شش ماهه اول باید کار و تلاش جهادی موثری صورت بگیرد .
وی بر کاهش موجودی پرونده ها ، اتقان آراء و کاهش ورودی پرونده ها به دادگاهها تأکید کرد و گفت: مدیران و روسای حوزه های قضایی برنامه ریزیهای لازم برای تحقق این امر برای سه ماهه دوم سال که یک ماه آن سپری شده است انجام دهند و حوزه هایی که در راستای اجرای سیاستهای ابلاغی دستگاه قضایی گامهای موثری بردارند مورد تشویق قرار خواهند گرفت .
عالیترین مقام قضایی استان استفاده از فناوریهای نوین در دستگاه قضایی استان را رویکردی مهم و با اولویت برشمرد و افزود : نوبت دهی برای ملاقاتهای مردمی مدیران و روسای حوزه های قضایی بایستی کاملا بصورت الکترونیکی انجام شود .
رییس شورای قضایی استان بر برخورد با افراد و منابع تولید پرونده به دستگاه قضایی تاکید کرده و گفت : یکی از این منابع تولید پرونده بنگاههای معاملاتی املاک و خودرو می باشد که دادستانها ،حفاظت و اطلاعات دادگستری و معاونت پیشگیری باید برنامه ای در راستای کاهش این موضوع تدوین کنند و هم چنین از افرادی که بیشترین فراوانی ورود به دادگستریها را دارند شناسایی و رصد شوند .
رئیس کل دادگستری استان به کسب رتبه خیلی خوب در کارنامه قضایی قضات استان اشاره و گفت : این امر باعث مسرت و خوشحالی است و نشانگر سلامت قضات استان می باشد که جای تقدیر و تشکر دارد
در پایان جلسه مدیران ضمن ارائه گزارش از اقدامات و برنامه های حوزه خود ، از قضات و کارمندان نمونه کشوری با اهداء لوح تقدیر به عمل آمد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا