فرهنگ و هنر

صنایع‌دستی یک ظرفیت ارزشمند برای کسب درآمد است

صنایع‌دستی یک ظرفیت ارزشمند برای کسب درآمد است و این هنر می‌تواند به معیشت گروه‌های مختلف به‌ویژه بانوان جوان کمک کند

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، زهرا جعفری گفت: به سبب طبیعت بکر و زیبای و آب‌وهوای مطلوبی که دارد به لحاظ گردشگری از ظرفیت‌های قابل‌توجهی برخوردار است و علاوه بر این وجود ظرفیت غنی از دست‌ساخته‌ها و صنایع‌دستی هم می‌تواند در جذب هر چه بیشتر گردشگر در این منطقه مؤثر باشد که جای بازارچه‌ صنایع‌دستی در این شهرستان خالی است.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طارم افزود: ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی به‌صورت دائم می‌تواند زیبایی و جذابیت مغفول مانده صنایع‌دستی را بیشتر به مردم نشان دهد و رونق بازار هنر را بیفزاید.
جعفری گفت: ۱۰ غرفه در شهر گیلوان برای ایجاد این بازارچه در نظر گرفته‌شده است و هدف از احداث این بازارچه اشتغال‌زایی و درآمدزایی هنرمندان حوزه صنایع‌دستی شهرستان است زیرا در دهه‌های اخیر خرید صنایع‌دستی و ابزار دست‌ساخته و قدیمی بسیار رواج پیداکرده و بازار تولید و فروش پررونقی را برای خود ایجاد کرده است.
وی تصریح کرد: صنایع‌دستی یک ظرفیت ارزشمند برای کسب درآمد است و این هنر می‌تواند به معیشت گروه‌های مختلف به‌ویژه بانوان جوان کمک کند، خوشبختانه این شهرستان با داشتن هنرمندان متعدد از ظرفیت خوبی در این عرصه برخوردار است که اگر موردحمایت قرار گیرد می‌تواند دستاوردهای خوبی داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا