اقتصاد

خرید تضمینی از ۲۷۸ تن دانه‌های روغنی کلزا در زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان از خرید تضمینی بیش از ۲۷۸ تن و ۵۶۹ کیلوگرم دانه‌های روغنی کلزا کشاورزان زنجانی تا تاریخ ۳مرداد ماه سال جاری در استان خبر داد.
ولی اله زمانی با اشاره به افزایش ۸ هزار تومانی خرید تضمینی کلزا، اظهار کرد: امسال هشت مرکز خرید تضمینی دانه های روغنی کلزا و گلرنگ در شهرستان‌های ماهنشان، ابهر، خرمدره، طارم هرکدام یک مرکز و در خدابنده و زنجان نیز هر کدام دو مرکز آماده خرید این محصول از کشاورزان است.
زمانی افزود: خرید تضمینی دانه های روغنی کلزا تا تاریخ ۳ مرداد ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.
وی گفت: بیش از ۵۳ میلیارد ریال از بهای خرید تضمینی دانه‌های روغنی کلزا کشاورزان زنجانی که محموله های خود را تحویل مراکز شهرستان‌های طارم، خرمدره و خدابنده داده‌اند، پرداخت گردیده است.
ولی اله زمانی با اشاره به اینکه محموله‌های کلزا تحویلی کشاورزان کاهش داشته است، اظهار کرد: تاکنون ۷۶ محموله دانه‌های روغنی کلزا از ۵۴ کشاورز خریداری و ذخیره شده است.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان ادامه داد: با هدف تشویق کشاورزان به کشت محصولات اساسی، قیمت خرید تضمینی کلزا به ۲۳ هزار تومان برای هر کیلوگرم افزایش یافته است.
لازم به توضیح است سالانه دانه های روغنی تولید شده توسط غله و خدمات بازرگانی استان زنجان به صورت تضمینی و با نرخ دولتی خریداری و به کارخانه های روغنی کشی ارسال می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا