سیاسی و اجتماعی

افتتاح پارک موضوعی رز در زنجان

ایجاد پارک های موضوعی و احداث پارک های بدون چمن کاری از سیاست های اصلی سازمان سیما منظر است.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، محمد فیلو گفت:ایجاد پارک های موضوعی و احداث پارک های بدون چمن کاری از سیاست های اصلی سازمان سیما منظر است.
محمد فیلو رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری زنجان در آئین افتتاح پارک موضوعی( رز) اظهار کرد: این سازمان برای اولین بار با تهیه فهرست بهای خدمات فضای سبز شهری و تهیه جدول زمانی، مکانی برای خدمات فضای سبز شهری احداث المان‌های زیستی در میدان اصلی شهر(سبزه میدان) را اجرا کرد.
وی افزود: سازمان با استقرار المان های مفهومی و با تهیه و تولید ۱۱۰هزار جعبه گل فصلی و تامین گلهای مناطق را انجام داده است و ۱۰۰هزار بوته گل دائمی و ۵ هزار بوته درختچه را تولید می کنیم.
فیلو تولید این میزان گل و درختچه را بسیار مقرون به صرفه دانست و افزود: این تولیدات بومی صرفه جویی ۵ تا ۷ میلیارد ریال را در برداشته است.
فیلو سم پاشی به موقع را اقدام مناسبی در کنترل آفات ذکر کرد و افزود: پارک رز به مساحت ۲هزار و ۸۰۰متر مربع در فاز اول تعریف شد و ۱۴ گونه در این فاز کاشته شده است.
فیلو یاد آور شد: در فاز دوم این پارک نیز ۱۶ گونه کشت خواهد شد و اولین و تنهاترین پارک بدون چمن کاری و ظرافت خاصی طراحی شده استـ
وی با تاکید بر اینکه پارک رز تنها در عرض۲۵ روز و یک زمین بایر به کاشت گل رز اختصاص پیدا کرد افزود: ایجاد پارک های موضوعی در دستور کار سازمان خواهد بود.
رئیس سازمان سیما منظر شهرداری زنجان از تکمیل ۸۰ درصدی آبیاری پارک بوران تا پائیز سال جاری خبر داد و افزود: اجرای برخی از طرح های سرمایه گذاری را در پارک های سطح شهر و جنگلی را در دستور کار داریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا