اقتصاد

اجرای طرح بهسازی بافت با ارزش روستای قوزلو

طرح بهسازی بافت با ارزش روستای قوزلو با اعتبار ۱۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روستای قوزلو از جاذبه های گردشگری استان و بعنوان روستای بافت با ارزش معرفی گردیده ، اظهار داشت: اجرای طرح هادی این روستا از سال ۱۴۰۰ شروع گردیده است و تا کنون مبلغ یک میلیارد و سیصد میلیون تومان از محل اعتبارات ملی توسط بنیادمسکن هزینه شده است.
رضا خواجه ای ادامه داد: یش بینی می گردد در صورت تامین اعتبار ، فاز اول این طرح تا پایان امسال به اتمام برسد. که اعتبار مورد نیاز جهت اتمام فاز اول پروژه در حدود ۴میلیارد برآورد می گردد.
وی ادامه داد: روستای پلکانی قوزلو از توابع بخش انگوران شهرستان ماهنشان و در ۴۰کیلومتری شهر دندی دارای ۵۳خانوار و ۱۷۵ نفر جمعیت می باشد.
خواجه ای ، هدف اصلی طرح های بهسازی بافت باارزش روستایی، زمینه سازی برای احراز هویت و فراهم کردن امکان نگهداری بافت ها و آثار ارزشمند معماری روستایی با احیای بافت کالبدی و با ایده و راهکارهای نوین برای تامین خواسته ها، افکار و شیوه جدید معیشت مردم و با احترام خاص به اصالت های کالبدی و ارتباطات اجتماعی موجود در روستاها دانست و افزود: برخی از سکونتگاه های روستایی به دلیل ویژگی های محیطی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی دارای غنایی شگرف در الگو و سبک معماری و هویت و فرهنگ معماری بوده اند، بنابراین بایست با اجرای طرح های بهسازی ارزش این بافت ها حفظ نمود. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا