سیاسی و اجتماعی

بازنگری طرح هادی در ۷۰ روستای استان زنجان

سال گذشته، طرح هادی در ۱۱۷ روستا با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بازنگری شد.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته، طرح هادی در ۱۱۷ روستا با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بازنگری شد.
رضا خواجه ای با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر طرح هادی در ۳۸۵ روستای زنجان بازنگری شده، خاطر نشان کرد: تعداد روستاهای نیازمند تهیه طرح بازنگری ۲۰۰ روستا می باشد که برای اجرا ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در صورت تامین اعتبارات، بنیاد مسکن استان آمادگی لازم را برای تهیه، اجرا و بازنگری طرح هادی تمامی روستاهای استان را دارد.
وی ادامه داد: هر ساله بازنگری طرح هادی روستایی از محل اعتبارات ملی و تملک دارایی ها در دستور کار بنیاد مسکن استان قرار می‌گیرد.
مدیرکل بنیاد مسکن استان تصریح کرد: بازنگری طرح هادی پس از اتمام دوره ۱۰ ساله طرح مصوب قبلی روستا انجام شده یا بر اساس ضرورت های مختلف قبل از ۱۰ سال مورد بازنگری قرار می گیرد، البته پیشنهادات طرح هادی قبلی روستا در ابعاد محیطی، جمعیتی، اجتماعی و اقتصادی و میزان تحقق پذیری آنها نیز باید بررسی و تحلیل شده و تایید شوند.
خواجه ای با اشاره به اینکه بازنگری طرح هادی روستایی نقش به سزایی در توسعه این جوامع دارد که با اجرای آن مهاجرت به شهرها کاهش خواهد یافت، یادآور شد:این طرح‌ ها در زمینه بهسازی معابر روستایی، بازگشایی، برداشت موانع، زیرسازی، آسفالت، جدول گذاری، سنگ فرش، میدان سازی، فضای سبز، احداث پارک، پیاده روسازی و ساخت کانال هدایت سیلاب است.
مدیر کل بنیاد مسکن استان، با تاکید اینکه، تاخیر در بازنگری این طرح باعث افزایش قیمت زمین در روستا، مهاجرت به شهرها برای سکونت و مشکل در ارایه خدمات دستگاه ها می شود،خاطر نشان کرد : تلاش می‌شود جمعیت ساکن در مناطق روستایی حفظ شود و به تقاضاهای جدید برای زمین و مسکن در این مناطق پاسخ مثبت داده شود، به همین منظور موضوع بازنگری در طرح‌های هادی مطرح می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا