سیاسی و اجتماعی

مقاوم سازی ۶۷ درصدی واحدهای مسکونی روستایی در خدابنده

مقاوم سازی ۶۷ درصدی واحدهای مسکونی روستایی در خدابنده

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه، شهرستان خدابنده دارای ۱۸۳ روستای بالای ۲۰ خانوار می باشد که علاوه بر تهیه نقشه طرح هادی برای ۱۰۰ درصد این روستاها، برای برخی از روستاهای زیر ۲۰ خانوار نیز نقشه طرح هادی تهیه گردیده است ، اظهار داشت: تعداد ۵۸ روستا با توجه به اتمام افق نقشه طرح هادی، نیازمند بازنگری می باشند که برای اجرای این طرح اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال برآورد شده است.
رضا خواجه ای ادامه داد: از تعداد ۱۸۳ روستای بالای ۲۰ خانوار، در ۱۰۸ روستا (معادل ۵۹رصد) طرح هادی اجرا شده است که این میانگین در استان ۵۸ درصد و در کشور ۴۵ درصد می باشد .
وی با بیان اینکه، در سال گذشته ۲۵ روستای این شهرستان آسفالت شده است، افزود: همچنین دهیاری های ۲۸ روستای شهرستان نیز نسبت به عقد قرارداد با پیمانکاران اقدام نموده اند که در سال آتی از اعتبارات قیررایگان نسبت به آسفالت ریزی آنها اقدام خواهد شد.
مدیرکل بنیاد مسکن به اقدامات این شهرستان در حوزه مسکن شهری نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدا تا کنون ۶۴ واحد در حوزه مسکن شهری در شهرهای قیدار ، سجاس ، زرین رود و شهر گرماب جهت تامین مسکن اقشار کم درآمد احداث و به بهره برداری رسیده است.
خواجه ای با بیان اینکه، در سال گذشته نیز عملیات اجرای ۱۰ واحد مسکن طرح نهضت ملی در شهر زرین رود شروع شده که ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد( تا مرحله اتمام فونداسیون و دیوار چینی اجرا گردیده اند). تصریح کرد: همچنین ۵۲۰ واحد نیز در شهر قیدار در مرحله آماده سازی معابر می باشد که اجرای آن در سال آتی انجام خواهد گرفت .
وی به وضعیت مقاوم سازی مسکن روستایی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: از تعداد ۲۵۴۸۸ واحد مسکونی روستایی در این شهرستان تعداد ۱۷۱۰۰ واحد مقاوم سازی شده است که ۶۷ درصد کل واحدها می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا