اقتصاداخبار ویژه

دریافت حواله ۲ اتوبوس دیگر به شهردار زنجان

به مناسبت روز حمل و نقل حواله 2 اتوبوس خریداری شده شهرداری زنجان به شهرداری زنجان تحويل شد.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، دکتر علیرضا فیروزفر ضمن تبریک فرا رسیدن روز حمل و نقل در ارتباط با نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری زنجان گفت: با توجه به اینکه عمر مفید این اتوبوس‌ها برای فعالیت در عرصه خدمت‌رسانی ۱۰ سال بود همین امر سبب شد تا تعدادی از اتوبوس‌ها از چرخه استفاده خارج شوند.
فیروز فر افزود: از سوی دیگر در سالهای اخیر جایگزینی برای اتوبوس حذف شده تهیه نگردیده و این خدمت رسانی به شهروندان را با مشکل مواجه نموده بود .
وی اظهار داشت: برای جبران این کمبود ۴١ دستگاه اتوبوس خریداری شده است که ۳ دستگاه وارد استان شده و امروز همزمان با روز حمل و نقل هم حواله دو دستگاه اتوبوس دیگر به شهردار زنجان تحویل شد.
فیروزفر با اشاره به اینکه شهرداری زنجان ۲۰ درصد سهم خود را برای خریداری این ۴١ دستگاه اتوبوس پرداخت کرده است و مابقی از یارانه دولتی تامین می شود، اضافه کرد: امیدواریم هرچه زودتر این اتوبوس‌ها وارد چرخه حمل و نقل عمومی شود.
شهردار زنجان با اشاره به اینکه امسال شهرداری ۱۲۱ میلیارد تومان بابت خرید اتوبوس، ون و مینی بوس هزینه کرده است، اضافه کرد: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در راستای رفاه حال شهروندان همچنان ادامه دارد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر اتوبوس های بخش خصوصی و اتوبوس های ملکی شهرداری در شهر زنجان در حال خدمت‌رسانی در ۲۳ خط است، افزود: این اتوبوس‌ها در سه پایانه رسمی ارتش، سبزه‌میدان و آزادی و یک پایانه غیر رسمی فعال هستند.
فیروزفر با اشاره به اینکه استاندارد اتوبوس به ازای هر ۲ هزارو ۵۰۰ نفر یک اتوبوس است، گفت: با جمعیت موجود در شهر زنجان باید حداقل ۲۰۰ اتوبوس در شهر زنجان فعالیت کند که این امر محقق نیست.
وی ادامه داد: از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس موجود شهر زنجان، در حال حاضر ۹۱ دستگاه اتوبوس فعال است و علت غیر فعالی ۹ اتوبوس دیگر نیاز به تعمیرات است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا