اخبار ویژهاقتصاد

ارائه ۵۷ هزار اظهارنامه به اداره کل امور مالیاتی

 57 هزار اظهارنامه به اداره کل امور مالیاتی ارائه شده است که از این محل 76 میلیارد تومان دریافت شده است

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه دولت از خرانه ملی مبلغی را به استان تخصیص داده است،گفت:دولت برای جبران هزینه‌های خود یا باید نفت بفروشد یا مالیات بگیرد.ف

یروز شکوری افزود: مالیات یا مستقیم و به ازای درآمد افراد بوده و یا غیرمستقیم در قالب اعمال آن بر روی کالاها و خدمات است.

وی با بیان اینکه مالیات برای کار‌های عمرانی و جاری کشور هزینه می‌شود،تصریح کرد:هر شهروند در ازای خدماتی بهداشتی و شهری که دریافت می‌کند باید مالیات بپردازد، و برای پرداخت بهتر مالیات باید به سمتی برویم که این فرهنگ در سطح کشور جاسازی شود.

شکوری  اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰اداره کل امور مالیاتی ۹۷درصد از در آمد‌های استان را تامین کرده است.

وی خاطر نشان کرد: این درآمد صرف هزینه‌های جاری و عمرانی در استان شده است و این رقم باز هم نتوانسته کل هزینه‌ها را پوشش دهد و دولت نیز در این راستا کمک کرده است.

شکوری تصریح کرد: در بهمن سال گذشته از محل درآمد ناشی، از ۹درصد ارزش‌ افزوده کالاها، ۳درصد سهم شهرداری‌ها و روستاهای فاقد یا دارای دهیاری بود که از این ۳درصد حدود ۶۲۳میلیارد تومان به شهرداری‌های استان، دهیاری‌ها یا فرمانداری و برخی از عشایر واریز شد. این میزان در سه ماهه اول امسال حدود ۲۲۰تومان بود که به شهرداری‌ها و روستاهای داری دهیاری یا فاقد دهیاری (به فرمانداری‌ها) پرداخت شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه درآمد شهرداری‌ها از مالیات و ساخت و ساز تامین می‌شود و با توجه به وضع اقتصادی جامعه، درآمد ساخت و ساز کم شده است،اظهار داشت: استرداد مالیات و عوارض بر ارزش‌افزوده برای افرادی که مشمول مالیات نبوده یا مالیات زیادی از آنان دریافت شده (نقل و انتقالات اشتباه، جانبازان یا آزاده‌ای که مشمول مالیات نیستند و یا صادرات که از مالیات معاف است) اداره مالیات موظف بوده این مبالغ اضافی دریافتی را به صاحبان حقوقی و حقیقی پس از ارائه درخواست و بررسی آن‌ها پرداخت کند که در سال گذشته حدود ۷۲میلیارد تومان اداره مالیات استراد کرده است و در سه ماهه اول امسال حدود ۷۱میلیارد تومان برگشت پول به واجدان شرایط استرداد، پرداخت شده است.

شکوری از ارائه ۵۷ هزار اظهارنامه به اداره کل امور مالیاتی هم خبر داد و افزود: از این محل ۷۶ میلیارد تومان دریافت شده است، البته مالیات ۴۰ هزار مودی صفر بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان در ارتباط با پیگیری انتقال مالیات پرداختی ۱۶ شرکت بزرگ به زنجان افزود: تاکنون پرونده سه شرکت در این باره وصول شده که از جمله آنها شرکت بزرگ پارس حیات و پدیده شیمی قرن است.

وی افزود: سامانه عملیات الکترونیکی مالیاتی به آدرس (tax.gov.ir)، پرتال اطلاع‌رسانی سازمان امور مالیاتی کشور، سایت مالیات ارزش‌افزوده، سامانه لیست مالیات بر حقوق کارکنان، سامانه پرداخت مالیات، سامانه اظهارنامه مالیاتی، سامانه خدمات مالیاتی تلتکس، از جمله سامانه‌های فعال در خدمت مردم هستند.

شکوری در ارتباط با فرار مالیاتی گفت: عده‌ای نمی‌خواهند به قانون تمکین کرده و مالیات پرداخت کنند، اداره کل امور مالیاتی یکی از وظایفی که دارد این است که جلوی فرار مالیاتی را بگیرد در این راستا از سال ۱۴۰۰ تاکنون در حدود ۳۵۰ میلیارد تومان از محل فرار مالیاتی در استان زنجان وصول شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا