دین و مذهب

دعای عرفه در بقعه و امامزاده شاخص استان زنجان برگزار می شود

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از ذبح 72 قربانی به مناسبت عید قربان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، حجت الاسلام سید موسی موسوی ضمن تبریک عید سعید قربان گفت: امسال نیز طبق سنوات گذشته مراسم قرائت دعای پر فیض عرفه در ۱۰ بقعه و امامزاده شاخص استان برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه دعای عرفه هر سال یک روز قبل از عید قربان با حضور مردم و مسئولان برگزار می‌شود، بیان کرد: امسال نیز تمهیدات لازم برای برگزاری این دعا در بقاع و امامزادگان شاخص استان صورت گرفته است و زمان شروع این دعا بستگی به ساعت اعلامی هر بقعه دارد که عمدتا از ساعت ۱۷ یا ۱۸ عصر امروز شروع خواهد گردید.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در مرکز استان این مراسم در امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان برگزار خواهد شد.
وی گفت: حسینیه اعظم زنجان، زینبیه اعظم زنجان، امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان، حرم مطهر قیدار نبی (ع) شهرستان خدابنده
امامزاده سید ابراهیم (ع) سجاس شهرستان خدابنده، امامزاده اسماعیل (ع) شناط شهرستان ابهر، امامزاده زیدالکبیر (ع) شهرستان ابهر و امامزاده هاشم و عوف (ع ) شهرستان طارم میزبان این مراسم معنوی هستند.
و مراسم دعای عرفه حرم مطهر قیدار نبی بصورت زنده از شبکه استانی اشراق زنجان پخش خواهد شد.
موسوی همچنین از ذبح ۷۲ قربانی به نیت ۷۲ تن از شهدای کربلا خبر داد و افزود: ذبح قربانی در روز عید و پس اقامه نماز عید در جوار حرم مطهر قیدار نبی (ع) انجام می‌شود و در قالب آن ۵ هزار گوشت قربانی بین اهالی توزیع می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این اقدام از مصوبات سفر سردار نقدی به زنجان در راستای تبدیل حرم حضرت قیدار نبی علیه السلام به قطب مذهبی فرهنگی و گردشگری استان و منطقه است است؛ افزود: هزینه این قربانی ها حدود ۳۵۰ میلیون تومان است از از محل مشارکت خیرین ارجمند و عواید موقوفه قیدار نبی (ع) تامین شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا