فرهنگ و هنر

اتمام کف سازی بخشی از روستای تاریخی گلابر

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، محمدرضا محمدپور گفت: بافت روستای تاریخی گلابر یکی از بافت‌های متراکم و دست‌نخورده از دوران گذشته است که چندین بنای ثبتی و غیر ثبتی ارزشمند را درون خود جای‌داده است. که کف سازى در روستای تاریخی گلابر به‌عنوان یکى از عوامل مهم افزایش کیفیت معابر، هدایت عابران پیاده، هدایت آب‌های سطحی، ارتقاء ایمنی مسیر و درنهایت افزایش کیفیت محیط به شمار می‌رود.
معاون میراث‌فرهنگی استان زنجان روستای تاریخی گلابر با داشتن قابلیت‌ها و توانایی‌های بالا در جذب گردشگر، شرایط مناسبی جهت بهره‌برداری و توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مناطق مختلف دارد، افزود: کمیت و کیفیت زیرساخت‌ها در افزایش فعالیت‌های گردشگری به‌ویژه در جذب گردشگر مؤثر است.
وی گفت: روستای تاریخی گلابر این شهرستان دارای ظرفیت مناسبی برای طبیعت‌گردی است که با مصالح همگن بر اساس ضوابط ساخت‌وساز در بافت تاریخی مرمت و کف سازی مجدد شد. عملیات مرمت شامل، ازاره چینی آجری، اندود کاهگل و کف سازی است.
گفتنی است، روستای زیبای گلابر، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ایجرود در استان زنجان است، روستای پلکانی و سرسبز گلابر علاوه ‌بر طبیعت دل‌نشین آثار قدیمی متعددی دارد که مربوط به دوره‌های تاریخی‌ مختلف‌ هستند. این روستا در محدوده شهرستان ایجرود در فاصله ۴۸ کیلومتری زنجان و ۱۲ کیلومتری زرین‌آباد مرکز شهرستان واقع‌شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا