سیاسی و اجتماعیاخبار ویژه

رسانه ها نقش مهمی در فرهنگ سازی جامعه دارند

رئیس رسانه استانی بر اهمیت نقش رسانه و فرهنگ سازی در کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه تاکیدکرد.

مدیرکل صدا و سیمای استان به همراه معاونین با حضور در دادگستری کل استان با رئیس و معاونین این نهاد دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل صدا و سیمای زنجان در دیدار با رییس دادگستری‌ استان زنجان ضمن ادای احترام به شهید دکتر بهشتی و شهدای قوه قضائیه بر نقش حساسی که قوه قضائیه در امنیت ملی ایفا می‎کند اشاره کرد و افزود: قوه قضائیه به عنوان پاسدار حقوق مردم، نقش اساسی در تأمین امنیت کشور ایفا کرده و رکن رکین آن می‎باشد.
لطیفی تصریح کرد: کارکنان خدوم این قوه تلاش خود را به احقاق حقوق مردم اختصاص داده و با اجرای قوانین متعددی که در حمایت از حقوق شهروندان تدوین شده زمینه را برای دسترسی به عدالت، حق دادرسی منصفانه، احترام به آزادی‌های مشروع و حفظ حقوق شهروندی بخوبی محیا کرده اند.
رئیس رسانه استانی بر اهمیت نقش رسانه و فرهنگ سازی در کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه تاکیدکرد وگفت : بخش اعظمی از آسیب های اجتماعی در جامعه در اثر عدم آگاهی کافی از مباحث حقوقی و قضایی اتفاق می افتدکه دراین بخش نیاز به اطلاع رسانی مبسوط تر احساس می شود .
لطیفی افزود : رسانه‌ها و به ویژه صدا و سیما می‌توانند با کارکرد حقوق، فرهنگ و رسانه در کاهش آسیب ها و معضلات اجتماعی و همچنین کاهش پرونده های قضایی کمک شایانی نمایند .
وی با اشاره به ظرفیت های صدا و سیما در فرهنگ سازی و اثرگذاری در جامعه اظهار داشت : رسانه استانی چه در رادیو و چه در تلویزیون مخاطبان قابل توجهی داشته و در موضوعات مرتبط با معضلات اجتماعی، فرهنگی و آموزش قوانین حقوقی و شهروندی کارهای خوب و اثرگذاری را تولید نموده و بستر لازم برای تداوم این مسیر محیا است.
مدیرکل مرکز برآمادگی کامل صدا و سیما برای پرداخت بیش از پیش به این موضوعات مهم و همچنین افزایش تعاملات و همکاری‌های فیمابین تاکید کرد.
رئیس کل دادگستری استان هم در این دیدار با قدردانی از تلاش و نقش صداوسیما در ارتقای فرهنگی جامعه گفت : توزیع عادلانه و اطلاع رسانی از تمامی نقاط استان و توجه ویژه به شهرستان ها از سوی صداوسیما شایسته تقدیر بوده و درکنار مدیریت جهادی و تلاش شبانه روزی مدیران و برنامه سازان عامل موفقیت این رسانه وزین درمقایسه با سایر مراکز است.
حجت الاسلام صادقی نیارکی با اشاره به تبلیغ دین و آگاه سازی در حوزه اندیشه اسلامی گفت : ارزش آگاه‌سازی جامعه همگام با ارزش امر به معروف و نهی از منکر است و این امر خطیر در صداوسیما به خوبی محقق می‌شود .
وی با تاکیدبر اهمیت آگاه سازی مردم از حقوق شهروندی اظهار داشت : یکی از اولویت های اصلی که برای مجموعه دادگستری استان معین شده است آموزش مباحث حقوق عامه است .
رئیس دستگاه قضای استان با اشاره به عزم جدی دستگاه قضادر صیانت از حقوق مردم عنوان کرد : دادگستری استان در مواردی که حقوق مردم در دستگاه‌های اجرایی تضییع شود به صورت جدی ورود پیدا خواهد کرد.
وی ضمن قدردانی از برنامه های رادیو تلویزیونی هفته قوه قضائیه ارتباط و تعامل دوسویه بین دادگستری و صداوسیمای استان را بی نظیر توصیف کرده و بر تداوم و افزایش این تعاملات تأکید کرد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا