اقتصاد

تامین ۱۰۰ درصد بذر مورد نیاز استان زنجان

 

تامین ۱۰۰ درصد بذر مورد نیاز استان زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حوزه گندم، به منظور دست‌یابی به چند هدف انجام شده است، اظهار کرد: یکی از اهداف مهمی که در این خصوص به دنبال دست‌یابی به آن بودیم، تحقق کامل تامین بذر استان بود که امروز صد درصد این مهم محقق شده است.

جواد تاراسی یکی دیگر از اهداف حوزه گندم استان را که از اولویت‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی زنجان به شمار می‌رود، مصرف خانوارهای زنجانی دانست و عنوان کرد: خوشبختانه در این زمینه نیز توانسته‌ایم به موفقیت ۷۰ درصدی دست یافته‌ایم.

تاراسی با بیان اینکه آمار حاکی از آن است که در زمینه تولید گندم امسال به میزان کمتر از نصف سال‌های گذشته رسیده‌ایم، تصریح کرد: میزان گندم تولید شده در استان طی سال‌جاری حدود ۲۰۰ هزار تن بوده که این میزان گندم تولید شده در استان کمتر از نیمی از گندم تولید شده در سال‌های گذشته بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه انتظار امروز ما از گندم‌کاران استان این است که هر چه زودتر گندم تولیدی خود را تحویل دهند، ادامه داد: تا به امروز در حدود ۷۵ هزار تن از گندم تولیدی استان توسط این سازمان خریداری شده و این روند قرار است تا نیمه مهرماه نهایی شود.

تاراسی با ابراز خرسندی از اینکه تا به امروز گزارشی مبنی بر خروج غیرقانونی گندم از استان و یا فروش گندم به شرکت‌های تولید ماکارونی نداشتیم، افزود: با توجه به حساسیتی که در خصوص تامین گندم داریم، امیدواریم هر چه زودتر شاهد همکاری کشاورزانی که تا به امروز نسبت به فروش گندم خود نکرده‌اند، باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا