اخبار ویژهاقتصاد

۴۵ تعاونی اشتغالزا در استان زنجان فعال هستند

در حال حاضر ۴۵ تعاونی اشتغالزا در حال فعالیت هستند و ۷۰ نمایشگاه در راستای اقتصاد مقاومتی در سطح استان برگزار شده است.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: استان زنجان اولین استانی است که به جهاد آبرسانی دوم رسیده‌ و در این راستا ۱۵۷ روستا در سطح استان برای آبرسانی شناسایی شده است.
سرهنگ اقبال جهانبخشی با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی استان اظهار داشت: در بسیج سازندگی فعالیت‌ها در قالب چهار قرارگاه اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی، جهادی و خدمات رسانی انجام می‌شود.
وی به اشتغال‌زایی در قالب اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بالغ بر ۳۱۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه توسط بسیج سازندگی پرداخت شده که بیش از ۲ هزار اشتغال‌زایی ایجاد شده است.
مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان تصریح کرد: در سال‌جاری نیز اعتبار تسهیلات اشتغالزایی بسیج سازندگ ۵۴۵ میلیارد تومان بود که تا حال حاضر ۲ هزار و ۳۱۷ طرح به شبکه بانکی معرفی شده و از این تعداد طرح تاکنون به ۵۹۳ طرح مبلغ ۷۷ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.
وی به جهاد روشنایی اشاره کرد و گفت: این طرح در قالب نیروگاه خورشیدی بوده دو تفاهم نامه‌ای بین بسیج سازندگی و برخی دستگاه بسته شده که هدف از این طرح حمایت از افراد محروم، کمک به تولید برق کشور و جلوگیری از قطعی برق در زمان بحران است.
جهانبخشی به راه اندازی صندوق قرض‌الحسنه توسط بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: ۶۴۰ صندوق قرض‌الحسنه راه اندازی شده که در حال حاضر اعتبار این صندوق ها در استان بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان با بیش از ۲ هزار نفر اشتغالزایی بوده است
وی به خدمات ارایه شده بسیج سازندگی در خصوص دامپزشکی اشاره کرد و گفت: تا حال حاظر بیش از ۵۰ هزار دام و طیور در مقابل بیماریهای مختلف واکسینه شده است.
مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان بیان کرد: در حال حاضر ۴۵ تعاونی اشتغالزا در حال فعالیت هستند و ۷۰ نمایشگاه در راستای اقتصاد مقاومتی در سطح استان برگزار شده است.
وی به قرارگاه محرومیت زدایی بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های این قرارگاه عمدتا در راستای حل مشکلات عمرانی و جهاد آب سانی، ساخت مسکن در مناطق محروم استان می‌باشد.
جهانبخشی با اشاره به اتمام جهاد آبرسانی به ۵۷ روستا گفت: آبرسانی به سه روستای باقی مانده نیز تا اردیبهشت ماه سال آینده به اتمام خواهد رسید و خوشبختانه اولین استان هستیم که به جهاد آبرسانی دوم رسیده‌ایم که در این راستا ۱۵۷ روستا شناسایی شده است.
وی با اشاره به عقد قرارداد پروژه‌های آبخیز تا جالیز با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) یادآور شد: منتظر تامین اعتبار در این برنامه هستیم تا این طرح در استان اجرا شود.
مسئول بسیج سازندگی زنجان به ارایه قیر رایگان اشاره کرد و افزود: روستائیانی که تمایل دارند جاده‌های بین مزارع، جاده‌های گلزار شهدا و….. را آسفالت کنند می‌توانند قیر رایگان به شرط مشارکت در زیر سازی از بسیج سازندگی تحویل بگیرند.
وی از فعالیت یک هزار و ۳۹۰ گروه جهادی در استان زنجان خبر داد و گفت: این گروه های جهادی در تمام عرصه های بسیح سازندگی نقش آفرینی می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا