پزشکی و سلامت

آغاز طرح ملی امداد و نجات تابستانه در ۱۴ پایگاه ثابت و موقت زنجان

طرح ملی امداد و نجات تابستانه در 14 پایگاه ثابت و موقت زنجان آغاز شده و امسال سه پست موقت به تعداد پایگاه های امداد و نجات ثابت استان به منظور اجرای سریع عملیات های نجات و امداد رسانی در حوادث جاده ای و سایر حوادث احتمالی در مسیرهای ارتباطی استان فعال شده است.

به گزارش پایگاه خبری آسمان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: ۳۱۵ نفر از امدادگران و پرسنل در طرح ملی امداد و نجات تابستانه هلال احمر این استان خدمات امدادی ارائه می دهند.
دکتر سید قاسم موسوی افزود: طرح ملی امداد و نجات تابستانه در ۱۴ پایگاه ثابت و موقت زنجان آغاز شده و امسال سه پست موقت به تعداد پایگاه های امداد و نجات ثابت استان به منظور اجرای سریع عملیات های نجات و امداد رسانی در حوادث جاده ای و سایر حوادث احتمالی در مسیرهای ارتباطی استان فعال شده است.
وی خاطرنشان کرد: همزمان با شروع فصل تابستان و افزایش تردد های جاده ای با هدف کاهش اثرات حوادث احتمالی و ایجاد آرامش برای مسافران، طرح ملی تابستانه امداد و نجات همزمان با سراسر کشور از تیرماه در استان زنجان آغاز به کار کرده و به مدت ۱۰۰ روز ادامه دارد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: هلال‌احمر این استان در طرح تابستانه با بکارگیری حداکثر توان امدادی و ظرفیت های خود آماده پاسخگویی و امدادرسانی به حادثه دیدگان از حوادث است.
موسوی اظهارداشت: ۲۵۰ نیروی امداد و نجات مجرب و آموزش دیده و ۶۵ نفر از پرسنل جمعیت هلال احمراستان در مدت اجرای طرح ملی امداد و نجات تابستانه اقدام به ارائه خدمات امدادی به هموطنان خواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد: این طرح با همکاری دستگاه های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اعم از پلیس راهور، نیروی انتظامی، اورژانس، راهداری و حمل و نقل جاده ای به هموطنان خدمات شبانه روزی ارائه می دهیم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: هموطنان در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ ندای امداد برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه روز می توانند تماس برقرار کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا