فرهنگ و هنر

دریافت سه مهر اصالت توسط ملیله کاری زنجان

در هشتیمن داوری مهر اصالت جهانی، صنایع‌دستی زنجان در رشته ملیله کاری موفق به دریافت سه مهر اصالت شد

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، الناز خدایی فرد روز چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱ با اعلام این خبر گفت: در هشتیمن داوری مهر اصالت جهانی، صنایع‌دستی زنجان در رشته ملیله کاری موفق به دریافت سه مهر اصالت شد.
معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی افزود: یکی از مهم‌ترین رویدادهای مهم دنیا در حوزه صنایع‌دستی، داوری مهر اصالت است که این دوره در کشور ازبکستان با حضور کشورهای غرب آسیا برگزار شد.
او ادامه داد: از بین ۳۱ استان، ۱۲ استان منتخب شده و در این دوره شرکت کردند که خوشبختانه از ۳۸ اثری که از کشور ایران موفق به دریافت مهر اصالت شد، سه اثر متعلق به استان زنجان بود که امیر محمدی با جا قلمی ملیله، رباب محمدی با آویز گردن ملیله و جواد کرمی با جعبه جواهرات از شهرستان زنجان، در رشته ملیله کاری موفق به دریافت مهر اصالت جهانی شد.
او افزود: خلاقیت و نوآوری، اصالت، کیفیت و قابلیت عرضه در بازار از معیارهای اصلی داوری این برنامه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای مربوط به صنایع‌دستی در دنیا محسوب می‌شود که توسط شورای جهانی صنایع‌دستی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین انجمن‌های تخصصی غیردولتی طراحی شده و هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود.
معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در پایان یادآور شد: این اثر با اهدای صنعتگر هم استانی به موزه ازبکستان، در حال حاضر در موزه بخارا نگهداری می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا