اقتصاد

افزایش بیش از ۵ برابری خرید تضمینی گندم

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان از افزایش بیش از 5 برابری خرید تضمینی گندم کشاورزان زنجانی از 28 خرداد تا 10 تیرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان از افزایش بیش از ۵ برابری خرید تضمینی گندم کشاورزان زنجانی از ۲۸ خرداد تا ۱۰ تیرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان خبر داد.
ولی اله زمانی در تشریح جزئیات این خرید تضمینی، اظهار کرد: بیش از ۷۶۹۳ تن گندم کشاورزان که در سال زراعی ۱۴۰۱ برداشت کرده اند از طریق ۸ مرکز فعال در استان خریداری شده است و به ازای هر کیلوگرم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در کمترین زمان به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.
ولی اله زمانی با اشاره به اینکه تعداد محموله های گندم تحویلی افزایش ۴ برابری داشته است، اظهار کرد: تاکنون ۱۱۱۰ محموله گندم از ۴۲۸ گندمکار خریداری و در سلیوهای ملکی و خصوصی جهت برنامه ریزی در تامین آرد و نان شهروندان ذخیره شده است.
وی ادامه داد: طبق اعلام بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم گندم معمولی و دوروم به ترتیب ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و ۱۰ هزار و ۹۲۰ تومان تعیین و مبلغ یک هزار تومان نیز جایزه تحویل گندم به دولت به ازای هر کیلوگرم، به مبلغ مذکور اضافه شده است.
زمانی با اشاره به اینکه هماهنگی لازم جهت پرداخت به موقع بهای گندم خریداری شده انجام شده است، افزود: کشاورزان میباست مدارک خود را بدون مغایرت و با ارائه کپی کارت ملی، شماره حساب بانک کشاورزی و ثبت در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی، جهت تحویل گندم به مراکز ملکی و خصوصی مراجعه کنند.
گفتنی است، خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان زنجانی از ۲۸ خرداد ماه سال جاری آغاز و با توجه به روند برداشت گندم با به کارگیری مراکز خرید متعدد، تا تحویل آخرین محموله گندم از کشاورزان ادامه خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا