اخبار ویژه

اختصاص ۴۵ میلیارد تومان کمک فنی و اعتباری به فعالیتهای دانش بنیان در زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، محسن افشارچی در جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان بر لزوم بهره گیری از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی نیز تاکید کرد و افزود: شرکت های دانش بنیان استان باید از ظرفیت این صندوق به نحو خوبی استفاده کنند.

وی به اهمیت فعالیت های شرکت ها و مراکز دانش بنیان اشاره کرد و اظهار داشت: اقتصاد دانش بنیان یکی از واجبات است چون اتکا به نفت، دیگر کارساز نیست و امروزه با ورود جدی به حوزه اقتصاد دانش‌بنیان خروج ازاقتصاد تک‌محصولی نفت، امری امکان‌پذیر است.

استاندار زنجان به هدف گذاری های انجام شده در حوزه اقتصاد دانش بنیان در استان اشاره کرد و افزود: در این حوزه با عدد و رقم پیش می رویم، متاسفانه در این زمینه در استان، آن وضعیتی را که باید داشته باشیم، نداریم و این مساله ناشی از مشکلات ساختاری بوده است.

افشارچی با بیان اینکه از حیث ظرفیت نیروی انسانی و تنوع محصولات تولیدی در استان، شرایط خوبی در استان داریم و هدایت و آشنایی نیروی انسانی با اقتصاد دانش‌بنیان اولویت است، گفت: تمام تلاش ما این است که زیرساخت های مورد نیاز اقتصاد دانش بنیان را در استان تقویت کنیم و از نظر فرهنگی این موضوع را جا بیندازیم که که توانمندی لازم در کشور و استان زنجان وجود دارد و تنها باید قوام داده شود.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد زیرساخت ها و حمایت از فعالیت های دانش بنیان چندان سخت نیست اما بخش مهم مساله در این حوزه ایجاد فرهنگ و اهمیت دادن به تولید ثروت از طریق فعالیت های دانش بنیان است.

استاندار زنجان در ادامه با بیان اینکه کشاورزی مسئله حائز اهمیتی است، بیان کرد: یکی از مصادیق بهره‌روی، کشاورزی است. حداقل استفاده از منابع و حداکثر سود هدفی است که باید در کشاورزی دنبال شود.

گفتنی است در حال حاضر سه پارک علم و فناوری و ۷۸ شرکت دانش بنیان در استان زنجان فعالیت دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا