اخبار ویژهعلم و فناوری

آموزش‌های فنی و حرفه ای بصورت تقاضا محور می‌ باشد

هیچ محدودیتی در حوزه آموزش بین خواهران و برادران وجود ندارد و آموزش‌ها طبق تقاضا محور بودن انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، محمدرضا انصاری در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای به عنوان متولی آموزش غیر رسمی به استناد قوانین بالادستی، وظیفه تعلیم و تربیت نیروی ماهر را بر عهده دارد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: آموزش‌ها و ارتقای مهارت‌ها بر مبنای نیاز‌های شغلی است و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای علاوه بر مراکز شهر‌ها شانل تیم‌های سیار بوده که بر طبق اعلام نیاز انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه ماهیت آموزش‌ها مهارت محور است و ۷۵ درصد زمان آموزش بر اساس استاندارد عملی و ۲۵ درصد بقیه عمومی‌است گفت: سنجش صلاحیت بنگاه‌های اقتصادی که هدف ارتقای مهارت‌های شغلی است.
انصاری بیان کرد: فنی و حرفه‌ای با اجرای طرح‌های آموزشی مهارتی در پادگان‌ها سربازان را که جزء جمعیت فعال جامعه محسوب می‌شوند و بعد از سربازی آماده ورود به بازار کار هستند آماده می‌کند و همچنین آموزش‌های لازم را برای زندانیان دارد در راستای ارتقای مهارت آموزی و در این راستا مسابقات مهارتی نیز برگزار می‌کند و در حال حاضر تسهیلات اشتغالزایی ارائه می‌دهد.
وی اظهار داشت:بیکاری نقطه آسیب پذیر برای هر فرد است ودر کنار کار باید تثبیت اشتغال را نیز داشته باشیم.
انصاری افزود:هدف ما آموزش معتادین بهبود یافته، زنان سرپرست کار، همکاری با سمن‌ها، کودکان کار است.
انصاری افزود: وظیفه ما در فرایند ایجاد اشتغال بر اساس استاندارد‌های بین المللی است و برای ورود به بازار کار باید تجربه در محیط واقعی کار انجام گیرد و فنی حرفه‌ای زمینه را به وجود آورده است و همه برنامه‌های ما دقیقاً بر فرایند اشتغال است.
وی به آمار اشتغال، آموزش بعد از فنی حرفه اشاره کرد و گفت: طبق رصد‌های انجام شده بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی در فنی حرفه‌ای ۴۰ درصد اشتغال مستقیم ایجاد شده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: هیچ محدودیتی در حوزه آموزش بین خواهران و برادران وجود ندارد و آموزش‌ها طبق تقاضا محور بودن انجام می‌شود.
وی با اشاره به سامانه سام گفت:این سامانه مختص شناسایی و جذب استادکاران مهارتی است و همچنین طرح کهاد ویژه دانشجویان بوده که در کنار رشته اصلی خود مهارت‌های ویژه یاد می‌گیرند و قرارداد‌های نیز با دانشگا‌های استان برای مهارت آموزی انجام شده است.
انصاری در پایان گفت:طرح تابستانی برای اولین سال برای دهک‌های یک تا پنج درآمدی جامعه را شامل می‌دهد و هدف از اجرای این طرح استفاده از ظرفیت‌های آموزشی رایگان برای دهک‌های کم درآمد بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا