دین و مذهبسیاسی و اجتماعی

ایجاد روحیه مطالبه گری توسط احزاب سیاسی

احزاب سیاسی می توانند در ایجاد روحیه مطالبه گری در مردم و پیگیری مشکلات جامعه نقش مهمی را ایفا نمایند

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، اعضاء خانه احزاب و تشکل های استان با حضور در صدا و سیما با رئیس رسانه استانی دیدار و تبادل نظر کردند.
مدیرکل مرکز در جریان این دیدار با تأکید بر لزوم فعالیت پویا و موثر احزاب و تشکل های مردم محور گفت : کارکرد احزاب و تشکل ها می بایست در راستای افزایش آگاهی سیاسی، نقد و بررسی عملکرد مسئولین ، افزایش میزان مشارکت مردم در رویدادهای سیاسی و اجتماعی و پیگیری حقوق عامه باشد .
لطیفی با اشاره به نقش احزاب ، جریان ها و تشکل های مردمی در پویایی و تحرک جامعه گفت : احزاب سیاسی می توانند در ایجاد روحیه مطالبه گری در مردم و پیگیری مشکلات جامعه نقش مهمی را ایفا نمایند.
وی با اشاره به نقش و ماموریت های رسانه ملی گفت : صدا و سیما به عنوان بزرگترین نهاد فرهنگی نقش و وظیفه مهمی در حوزه فرهنگ‌سازی برعهده دارد از این رو برای صدا و سیما در حوزه‌های مختلف ماموریت های مهمی تعریف شده و حوزه کار آن بسیار گسترده است که برای رسیدن به اهداف متعالی رسانه حمایت همگانی را می طلبد.
مدیرکل مرکز با اشاره به اهمیت ایجاد ارتباط دو سویه میان مردم و مسئولین گفت : امروز اهمیت تعامل و ارتباط سازنده بین مردم و مسئولین نظام در جهت افزایش رضایتمندی عمومی و بالا بردن روحیه امید نشاط و شادابی در جامعه مهم و حیاتی بوده و نقش رسانه ها به ویژه رسانه ملی در این خصوص بسیار ویژه و تاثیرگذار است.
وی به افزایش قابل توجه برنامه‌های شبکه استانی در حوزه مطالبه‌گری و ایجاد این روحیه در مردم اشاره کرد و گفت : در این حوزه برنامه‌ریزی‌های خوبی در شبکه اشراق صورت گرفته و برنامه‌های متنوعی در دست تولید و اجرا می باشد تا بتوان ضمن پیگیری مشکلات و مطالبات به حق مردم ، ارتباطی دوسویه ، هدفمند و موثر بین مردم و مسئولین دستگاههای اجرایی ایجاد کرد.
دبیر خانه احزاب و تشکل های استان هم در این دیداربا اعلام این مطلب که بیش از ۵۰تشکل و حزب در استان زنجان فعالیت دارند افزود:
ارتقا و افزایش سطح آگاهی مردم به ویژه نسل جوان ، رشد افکار عمومی در امور سیاسی جامعه ، افزایش حضور مردم در صحنه های اجتماعی و بیان نقش احزاب از اهداف این تشکل ها می باشد.
عباسی به نقش صداوسیما به عنوان اثرگذارترین رسانه اشاره کرده و گفت : صداوسیما میتواند در ایجاد و افزایش روحیه مطالبه گری در مردم که امروز یکی از مهم‌ترین نیازهای استان است نقش موثری را ایفا نماید.
در ادامه این جلسه سایر اعضای حاضر دیدگاه‌ها، نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص رویکردها و برنامه های شبکه استانی بیان کردند.
گفتنی است، افزایش بینش سیاسی، حقوقی و اجتماعی مردم ، ایجاد و گسترش بیشتر روحیه مطالبه گری در استان ، شناساندن ظرفیت‌های فراوان استان در حوزه های مختلف، افزایش مشارکت جریان‌های سیاسی در سطح استان برای پویایی و اثرگذاری بیشتر، پرداخت بیش از پیش به مسائل توسعه شهری و روستایی از جمله محورهای مطرح شده در این جلسه بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا