اقتصاد

پرداخت ۲۸ فقره کمک بلاعوض برای تکمیل واحدهای مسکونی روستایی

28 فقره به مبلغ 2420 میلیون ریال کمک بلاعوض برای تکمیل واحدهای مسکونی نیمه تمام روستایی در سه ماهه اول سال جاری پرداخت شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خبر داد:

پرداخت تسهیلات به واحد های مسکونی روستایی فرسوده و غیر مقاوم در روستاهای کم برخوردار استان، اولویت اصلی بنیاد مسکن

پرداخت ۲۸ فقره به مبلغ ۲۴۲۰ میلیون ریال کمک بلاعوض برای تکمیل واحدهای مسکونی نیمه تمام روستایی در سه ماهه اول سال جاری

کسب رتبه نخست مقاوم سازی مسکن روستایی توسط بنیاد مسکن استان زنجان

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در جمع خبرنگاران گفت: میزان کمک های بلاعوض از سوی حساب ۱۰۰ امام (ره ) برای تکمیل واحدهای مسکونی نیمه تمام روستایی در سال گذشته تعداد ۸۷۴ فقره به مبلغ ۶۴ میلیارد ریال بوده ، به طوری که در سه ماهه اول سال جاری نیز تعداد ۲۸ فقره به مبلغ ۲۴۲۰ میلیون ریال از این محل برای تکمیل واحدهای مسکونی نیمه تمام روستایی پرداخت شده است .

رضا خواجه ای ادامه داد: تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی اعتبارسال ۱۴۰۰ در استان زنجان با سهمیه تخصیصی ۵۰۰۰ فقره و تعداد سهمیه ابلاغی ۴۲۳۰ واحد می باشد ، که از این تعداد ۴۲۳۰ فقره معرفی به بانک و تعداد ۳۶۴۰ فقره ، معادل ۸۶% انعقاد قرارداد شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان افزود : این تسهیلات در حال حاضر با کارمزد ۵ درصد و با بازپرداخت ۲۰ ساله تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به واحدهای مسکونی روستایی و و شهرهای زیر ۲۵۰۰۰ نفر اعطا میشود .

وی با بیان اینکه تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی تا امروز به بنیاد مسکن استان ابلاغ نشده است؛ اظهار کرد؛ تا پایان سال پیش بینی می شود ۲۰۰۰ واحد مسکونی در سطح استان مقاوم سازی شود .

خواجه ای تصریح کرد: زنجان از حیث مقاوم سازی مسکن های روستایی جزو استان های پیشرو کشور محسوب می شود به طوری که در این زمینه از متوسط کشوری بالاتر است.

وی با تاکید بر اینکه ، این نهاد در ترویج فرهنگ مقاوم سازی در روستاها نقش تاثیرگذار و مهمی بر عهده دارد، خاطر نشان کرد: نظارت مستمر بنیاد مسکن در ساخت مسکن روستایی گامی مثبت در کاهش بروز خسارتهای زمان بحران و سوانح طبیعی می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا