دین و مذهب

اجرای نیات واقفین در راهپیمایی عظیم اربعین

راهپیمایی عظیم و تمدن ساز اربعین فرصت خوبی برای اجرای نیت واقفین نیک اندیش زنجانی است.

پایگاه خبری آسمان زنجان و به نقل از روابط عمومی اوقاف زنجان:خدمت رسانی موکب زنجان در مرز خسروی یک روز پس از اربعین نیز ادامه دارد.
موکب تجمیعی زنجان (متشکل از موکب شهدای مقاومت زنجان ، موکب شهدای کربلای اوقاف ، موکب هیئت بیت العباس زنجان )با پشتیبانی اوقاف و امور خیریه استان زنجان ، امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان و بقعه حضرت قیدار نبی علیه السلام که از روز چهارم شهریور ماه خدمت رسانی خود را در مرز خسروی شروع کرده است هر روز حدود ۳ هزار وعده صبحانه (نان و پنیر و املت و چای )، ناهار(ساندویچ فلافل)و شام(,جوجه کباب )و حدود ۵ بار در روز نیز میان وعده هایی مثل چای ، شربت آبلیمو ، بستنی ، ذرت آبپز و هندوانه به تعداد مجموع ۱۰ هزار مورد در میان زائرانی که مرز خسروی المنذریه را برای ورود و خروج خود انتخاب کرده اند پخش می کند.
دمای هوا در این مرز کمی خنک تر از مرز مهران و مرزهای جنوبی مثل شلمچه و چذابه است و به نسبت امکانات مناسبی نیز در مرز خسروی از سوی ایران مثل حمل و نقل رایگان تا پایانه خسروی و پایانه المنذریه و درمانگاه هلال احمر از سوی عراق پیش بینی شده است.
اقامه نمازهای جماعت صلح و ظهر و مغرب ، حضور روحانی در موکب و پاسخگویی به سوالات و مسائل شرعی و بیان احکام و احادیث ، پخش ۱۰۰ هزار برگ عهد با امام زمان و دعای فرج در قطع جیبی ، پخش ۷۰ هزار عدد برچسب« تک تک قدمهایم نذر ظهور امام زمان »قابل نسب بروی لباس یا کوله پشتی در راستای ترویج یاد و نام امام زمان علیه السلام و اجرای طرح قرار دوازدهم سازمان اوقاف و امور خیریه از جمله فعالیت های فرهنگی مذهبی این موکب است.
معرفی امامزادگان و بقاع شاخص استان و اسم و تصویر شهدای مدافع حرم استان با نصب بنر از دیگر فعالیت های فرهنگی این موکب است.
این موکب گرچه با پشتیبانی اوقاف و بقاع متبرکه و امامزادگان به فعالیت می پردازد.
اما بدنه اصلی آن مردمی است و حدود ۱۰۰ نفر خادم افتخاری در این موکب خدمت می کنند که همگی داوطلبانه و عاشقانه پای کار اباعبدالله الحسین علیه السلام هستند و برای خدمت به زائران اربعینی سیدالشهداء (ع) سر از پا نمی شناسند.
با توجه به اینکه ۷۰ درصد نیات موقوفات استان زنجان مربوط به برپایی مراسم عزاداری و اطعام عزاداران امام حسین علیه السلام است ، راهپیمایی عظیم و تمدن ساز اربعین فرصت خوبی برای اجرای نیت واقفین نیک اندیش زنجانی است که جزو وظایف ذاتی اوقاف و امور خیریه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا