دین و مذهب

برگزاری طرح نشاط معنوی در ۸ بقعه و امامزاده استان زنجان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از اجرای طرح نشاط معنوی در 8 بقعه متبرکه و امامزاده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، حجت‌الاسلام مختار کرمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با ایام تابستان طرح نشاط معنوی اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح با حضور مربیان رشته‌های مختلف کلاس‌های تابستانی در ۸ بقعه شاخص استان برگزار خواهد شد، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌کنیم ۵۰۰ تا یک هزار نفر در این طرح حضور داشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان افزود: امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان ، حسینیه و زینبیه اعظم شهرستان زنجان ، بقعه قیدار نبی(ع) و امامزاده ابراهیم (ع) سجاس شهرستان خدابنده ، امامزادگان هاشم و عوف (ع) شهر آببر شهرستان طارم، امامزاده اسماعیل(ع) و زیدالکبیر(ع) شهرستان ابهر میزبان این طرح در سطح استان زنجان خواهند بود.

وی افزود: آموزش مهارت‌های دهگانه زندگی کلاس‌های قرآن و احکام، آموزش‌های فنی و هنری و مهارتی مثل صنایع دستی، مهارت‌های رایانه‌ای، خطاطی و نقاشی و برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی برای دانش آموزان از جمله محتویات ارئه شده در این طرح خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه زمان اجرای این طرح از اول تیرماه تا ششم مرداد ماه سالجاری است، افزود: مخاطبین این طرح دانش آموزان دختر و پسر رده سنی ۸ تا ۱۸ سال خواهند بود که با توجه به شروع ماه محرم در اواسط تابستان امسال ، در صورت مهیا بودن شرایط در بقاع متبرکه و امامزادگان تا پایان مرداد ماه نیز ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه اساتید و مربیان این طرح از میان مبلغین بومی و اعزامی سازمان اوقاف و امور خیریه و مربیان دوره دیده سبک زندگی اسلامی یا مربیان محلی و منطقه‌ای در رشته‌های مختلف مهارت آموزی و دانشجویان رشته‌های مرتبط با این کلاس‌ها خواهد بود، افزود:
پیش‌بینی می‌شود حداقل از آموزش های ۸ مربی رسمی و حداکثر ۲۰ مربی مرتبط در این طرح بهره ببریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه در سالیان گذشته از ۵۰۰ نفر تا یک هزار نفر از دانش آموزان دختر و پسر در این طرح شرکت می‌کردند، گفت: با توجه به پایان کرونا امسال تعداد نفرات افزایش پیدا خواهد کرد.

مدیرکل اوقاف استان زنجان مهارت افزایی و توانمندسازی دانش آموزان در زمینه های مختلف ، تعمیق باورهای دینی و ترویج معارف اسلامی ، استفاده از ابزارهای روز مثل فضای مجازی و ارتباط گیری موثر را از اهداف این طرح دانست و افزود :
غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان یکی از راهکارهای موثر در ایجاد آرامش و سلامت روانی خانواده و جامعه بوده و در کاهش و پیشگیری از اسیب های اجتماعی نقش مهمی ایفا می کند،
اگر برای نسل جوان برنامه ای نداشته باشیم ، دشمنان برنامه های مختلفی دارند تا این خلاء را پر کنند پس باید همیشه در این گونه زمینه ها فعال و بروز باشیم تا بتوانیم گوشه ای از وظایف خود را در قبال پرورش صحیح این نسل ادا کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا