پزشکی و سلامت

لزوم فرهنگ سازی و هدایت خیرین به حوزه‌های آموزش، پژوهش و فرهنگی

توجه خیرین صرفا نباید معطوف به حوزه درمان به خصوص بیماری‌های صعب‌العلاج، حاد و تهدیدکننده باشد.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با تاکید بر ضرورت فرهنگسازی، ترغیب و هدایت خیرین به حوزه‌های آموزش، پژوهش و فرهنگی گفت: توجه خیرین صرفا نباید معطوف به حوزه درمان به خصوص بیماری‌های صعب‌العلاج، حاد و تهدیدکننده باشد.

دکتر حسن بختیاری در وبینار همفکری و رتبه‌بندی عناوین در دست بررسی کارگروه‌های مدیریت سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه‌ها و دانشکده‌های قطب ۶ کشور، به بیان اهمیت مشارکت‌های مردمی در دوران کرونا و بعد از آن پرداخت و اظهار کرد: اگر سلامتی وجود نداشته باشد تمام حوزه‌های دیگر ازجمله روابط اجتماعی، فردی و خانوادگی به نوعی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

وی افزود: با ورود یک پدیده ناهنجار و اثرات ناگوارش، ممکن است خیراتی هم حاصل شود،به عبارت دیگر در دل تهدیدها، فرصت‌هایی وجود دارد و یکی از جلوه‌های ماندگار خیرین سلامت در دوران کرونا، حرکت‌های داوطلبانه بود که خیرین متفاوت از سال‌های گذشته عمل کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه موضوعی که بیش از پیش می‌بایست در مشارکت‌ها مدنظر قرار گیرد، بحث هدایت خیرین به سایر حوزه‌ها است، تصریح کرد: از این دست اقدامات در استان زنجان، دانشکده پزشکی است که بنیانگذار آن مرحوم احمد مهدوی است و تعداد کثیری از پرسنل این دانشگاه دانش‌آموخته‌ی همین دانشکده هستند و این خیر سلامت، اثری ماندگار، با خیرات و برکات کثیر از خود به جای گذاشته است.

دکتر بختیاری با اشاره به دبیری دانشگاه علوم پزشکی زنجان در کارگروه آینده پژوهشی، ایده‌های نو و مستندسازی و همچنین عضویت در کارگروه کشوری خیرین، از مشارکت و همکاری مدیریت سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت قطب ۶ در پیشبرد اهداف این کارگروه‌ها قدردانی نمود.

دکتر مجید صادقی، مدیر سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه نیز اظهار کرد: وزارتخانه با تشکیل این کارگروه‌ها فرصتی را برای دانشگاه‌های علوم پزشکی مهیا کرده است تا با تبادل نظر و خرد جمعی مدیران و کارشناسان در برنامه‌ریزی‌ها و اجرای سیاست‌های کلی نتایج بهتری حاصل گردد.
در ادامه سیده فاطمه بشیرموسوی، کارشناس مسئول سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت، توضیحات مبسوطی در خصوص رتبه‌بندی موضوعات کارگروه‌ها ارائه نمود.
در پایان نمایندگان دانشگاه‌های قطب ۶ به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا