سیاسی و اجتماعی

لزوم تغییر فرهنگ اشتغال در کشور

باید فرهنگ اشتغال در کشور تغییر کرده و نباید صرفا به دنبال شغل‌های دولتی بود.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، امیرعلی نیک‌بخش در جلسه مشاوران فنی و تخصصی اشتغال که با حضور مسئولان و مشاوران اشتغال برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، با اشاره اینکه دعای خیر ایثارگران، پدران و مادران شهدا پشت پناه شما عزیزان است، اظهار کرد: با این اقدام در زندگی خود برکت ایجاد کردید.

وی با اشاره به اینکه اشتغال در کشور در شرایط حساسی قرار دارد و در بین همه اقشار جامعه با مدارک علمی مختلف بیکار داریم، تصریح کرد: اگر بحث اشتغال حل شود به طبع بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی نیز حل خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان افزود: ۳۰۵۰ نفر از جامعه ایثارگری استان با مدارج علمی مختلف در بانک اطلاعاتی بیکاران ایثارگر ثبت‌نام کرده‌اند که اشتغال این عزیزان یکی از مهمترین دغدغه‌های مسئولان بنیاد شهید است.

وی در پایان به مشاوره دقیق و راهنمایی اصولی شغلی جامعه ایثارگری تاکید کرد و گفت: باید فرهنگ اشتغال در کشور تغییر کرده و نباید صرفا به دنبال شغل‌های دولتی بود.

گفتنی است، جهت دهی به اشتغال‌های کارآفرین، ارائه مشاوره رایگان، ارائه تسهیلات اشتغال، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تهیه بسته‌های مختلف شغلی بر اساس شناخت، تحصیلات و توانمندی ایثارگران از جمله مباحث و پیشنهادتی بود که در این جلسه مطرح شد.
اجرای کارورزی، معرفی شغل‌های نوین، شناسایی اشتغال و شناسایی افراد علاقمند، شناسایی بسترهای مناسب شغلی، ایجاد اتاق مشاوره شغلی، پیگیری شغل و کارآفرینی کم‌هزینه و زود بازده نیز در این نشست مطرح و بررسی شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا