فرهنگ و هنر

اختصاص۵۰۰میلیون ریال به کتابخانه عمومی روستای قروه شهرستان ابهر

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، حجت الاسلام و المسلمین حسن شجاعی، نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس و رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، مبلغ پانصد میلیون ریال جهت احداث کتابخانه عمومی روستای قروه شهرستان ابهر اهدا کرد.
گفتنی است، در اقدامی خیرخواهانه و خداپسندانه در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، حجت الاسلام و المسلمین حسن شجاعی، نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس و رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، در برنامه دهگردشی از روستاهای شهرستان ابهر، مبلغ پانصد میلیون ریال جهت احداث کتابخانه عمومی روستای قروه شهرستان ابهر، که زمین آن توسط مادر شهید مهدی صالحی اهدا شده بود کمک مالی کرد.

زمین کتابخانه به متراژ ۵۰۰ مترمربع زمین توسط مادر شهید ایثارگر اهدا و احداث کتابخانه با همکاری خیّرین و اهالی روستای قروه، اعتبارات دهیاری و مشارکت اداره کل کتابخانه های عمومی استان انجام و به نام شهید والامقام مهدی صالحی نامگذاری می شود. در حال حاضر در روستای قروه یک باب کتابخانه عمومی فعال است که پس از احداث کتابخانه جدید، به این مکان انتقال می یابد.

لازم به ذکر است، شهید مهدی صالحی دهم بهمن ماه سال ۱۳۴۶ در روستای قروه از توابع شهرستان ابهر دیده به جهان گشود و با آغاز جنگ تحمیلی به عنوان سرباز در جبهه حضور یافت و در ۱۵ تیرماه سال ۱۳۶۶ در فکه به درجه رفیع شهادت نائل آمد. پیکر مطهر شهید مهدی صالحی در زادگاهش و در کنار سایر همرزمان شهیدش دفن شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا