سیاسی و اجتماعی

امسال تابستان سختی خواهیم داشت

میزان بارندگی ها در استان زنجان نسبت به بلند مدت کاهش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، رئیس شورای هماهنگی صنعت آب و برق استان زنجان در دیدار با مدیرکل صداوسیما ضمن تقدیر از انعکاس برنامه ها و مشکلات این صنعت از طریق رسانه استانی تصریح کرد: با توجه به کاهش شدید بارش‌ها در استان زنجان و به دنبال آن کمبود تولید در نیروگاه‌های برق آبی و افزایش دمای هوا باید برنامه‌های مدونی طراحی شود تا در صورت همکاری همگانی به سلامت از پیک بار تابستان ۱۴۰۱ عبور کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان با بیان اینکه ضروری است تا با ارائه طرح‌های مدون و کاربردی نسبت به اجرای برنامه‌های تدوین شده با حساسیت بالا اقدام شود، گفت: همکاری بین بخشی دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی در کاهش حداکثری مصرف انرژی در فضاهای اداری ضروری است.

جزء قاسمی با بیان اینکه خشکسالی همچنان ادامه دارد افزود: میزان بارندگی ها در استان زنجان نسبت به بلند مدت کاهش داشته است و این نشان می دهد با لحاظ شرایط کلی و وضعیت بارندگی ها در استان، امسال تابستان سختی خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه در کوتاه مدت منابع جدیدی برای تامین آب آشامیدنی در استان زنجان وجود ندارد خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از ۷۵ درصد از آب آشامیدنی در این استان از طریق سفره های آب زیر زمینی و ۲۵ درصد نیز از آب های سطحی تامین می شود.

جزء قاسمی ادامه داد: اصلاح فرهنگ مصرف وتبلیغ آن از طریق صدا و سیما، راه برون رفت از شرایط فعلی در روستاها بوده و وقت آن فرا رسیده است تا روستائیان مصارف غیر ضرور همچون مصرف آب شرب برای آبیاری باغ و باغچه و احشام را متوقف کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا