فرهنگ و هنر

لزوم پیوند سه ضلع مسجد، مدرسه و خانواده

در تلاش هستیم تا سه ضلع مسجد، مدرسه و خانواده را با همراهی کنشگران عرصه خانواده به هم پیوند دهیم.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در نشست توانمندسازی کنشگران عرصه خانواده که با حضور جمعی از مدیران مسئول کانون های مساجد استان و مدیران موسسات فرهنگی و هنری در فرهنگسرای امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: خانواده به عنوان مهمترین نهاد اجتماعی مورد غفلت قرار گرفته است.

حسنی با اشاره به آیات ۳۵ و ۳۶ سوره مبارکه نور در خصوص اهمیت خانواده گفت: خداوند در این آیات به خانه هایی اشاره می‌کند که در آن یاد و نام خدا آورده می شود و از همین خانه ها هست که مردان و زنانی تربیت می شوند که کارهای روزمره آنها را از یاد خدا غافل نمی کند.
وی با اشاره وضعیت خانواده‌ها در غرب و آمریکا گفت: در کتاب جنگ علیه خانواده، دلایل فروپاشی خانواده در غرب بالاخص آمریکا مورد بررسی قرار گرفته است که توصیه می کنم این کتاب را مطالعه کنید.

وی با اشاره به حضور موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی در نمایشگاه قران و ارائه مشاوره های اسلامی گفت: این آشنایی زمینه ای برای دعوت از این موسسه برای حضور در استان زنجان و استفاده از ظرفیت آن، برای تربیت کنشگران عرصه خانواده در زنجان فراهم کرد.

حسنی به پنج مساله فرهنگی مطروحه استان در شورای فرهنگ عمومی و موضوع فاصله گرفتن خانواده ها از سبک زندگی اسلامی و اولویت اداره کل با محوریت خانواده اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم تا سه ضلع مسجد، مدرسه و خانواده را با همراهی این کنشگران به هم پیوند دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه، این نشست به منظور تقویت ضلع خانواده توسط کنشگران اجتماعی این عرصه کلید خورد، تصریح کرد: این برنامه با همراهی موسسات فرهنگی و هنری و کانون های مساجد اجرا می شود.
۲۷ خرداد ۱۴۰۱ ۱۳:۱۸

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا