اقتصاد

تمدید مهلت ارسال اظهارنامه های مالیاتی مشاغل اشخاص حقیقی

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان از تمدید مهلت ارسال اظهارنامه های مالیاتی مشاغل اشخاص حقیقی و بازنگری و تعدیل نسبت‌ های سود فعالیت های صنفی و مشاغل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان از تمدید مهلت ارسال اظهارنامه های مالیاتی مشاغل اشخاص حقیقی و بازنگری و تعدیل نسبت‌ های سود فعالیت های صنفی و مشاغل خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،فیروز شکوری با اعلام خبر بازنگری و تعدیل نسبت‌ های سود فعالیت های صنفی و مشاغل، اظهار داشت: براساس اختیارات قانونی و با لحاظ شرایط اقتصادی و کرونایی سال گذشته و همچنین افزایش هزینه های فعالیت اصناف کشور و به تبع آن کاهش حاشیه سود فعالیت اصناف و مشاغل محترم، موضوع بازنگری و تعدیل نسبت های سود گروه های صنفی مختلف در دستور کار سازمان قرار گرفت تا مالیات این گروه از فعالان اقتصادی متناسب با شرایط اقتصادی و مالی آنها تعیین شود.

وی با بیان اینکه این تعدیل در نسبت های یادشده، در سامانه و وبگاه رسمی سازمان امور مالیاتی بارگذاری شده است، خاطرنشان کرد: سازمان امور مالیاتی کشور در راستای تعامل با فعالان اقتصادی کشور و اصناف محترم، آمادگی دریافت نظرات و پیشنهادات در خصوص نسبت های تعیین شده را دارد.

شکوری با اشاره به تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه های مالیاتی مشاغل اشخاص حقیقی خاطر نشان شد: مودیان محترم مالیاتی می توانند تا ۱۵ تیرماه سالجاری نسبت به تکمیل و ارائه اظهارنامه مالیاتی یا فرم تبصره ماده ۱۰۰ق.م.م از طریق مراجعه به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان به آدرس : my.tax.gov.ir اقدام نمایند.

این مقام مسئول در خصوص شرایط پذیرش مالیات مقطوع و تسلیم اظهارنامه عادی اظهار داشت: علی‌رغم مساعدت‌های سازمان امور مالیاتی در افزایش ۱۰۰ برابری معافیت ماده ۸۴ و کاهش ضرایب مالیاتی، اگر مؤدی، مالیات مقطوع پیشنهادی سازمان امور مالیاتی را قبول نداشته باشد، می‌تواند اظهارنامه مالیاتی خود را به ادارت امور مالیاتی تسلیم نماید.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان بابیان اینکه بر اساس‌ قانون نحوه تعیین مالیات مقطوع بر عهده سازمان امور مالیاتی می‌باشد، گفت: باهدف تعامل و تکریم مؤدیان و با اخذ مجوز از مراجع قانونی ذی‌صلاح، دامنه شمول تبصره ماده ۱۰۰ افزایش‌یافته و مؤدیان با فروش کمتر از ۱۰۰ برابر معافیت ماده ۸۴ معادل ۴۸،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال، می‌توانند مالیات سال ۱۴۰۰ را به‌صورت مقطوع پرداخت نمایند.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با اشاره به کاهش ضرایب مالیاتی فعالیت مودیان به ۵۰درصد به عنوان مساعدتی از طرف سازمان امور مالیاتی کشور برای فعالان اقتصادی افزود: در سال‌های گذشته مالیات مقطوع حسب توافق با اصناف به‌صورت افزودن درصدی به مالیات سال قبل تعیین می‌شد ولی امسال سازمان این روش را تغییر داده و مالیات مقطوع را به‌صورت سیستمی بر اساس اطلاعات فروش مؤدی، اعمال نسبت سود فعالیت (اینتاکد) و سابقه مالیاتی مؤدی در سال قبل تعیین می‌کند.

این مقام مسئول تأکید کرد: مؤدیان می‌توانند در صورت عدم پذیرش مالیات مقطوع پیشنهادی سازمان، به‌جای تسلیم فرم موضوع تبصره ماده ۱۰۰، نسبت به ارائه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر اقدام نمایند.

وی خاطر نشان شد: چنانچه صاحبان مشاغل به‌جای استفاده از تبصره ماده ۱۰۰، اظهارنامه مالیاتی خود را در موعد مقرر تسلیم نمایند، باید اسناد و مدارک مالی لازم را در اختیار داشته و در زمان حسابرسی اسناد و مدارک مربوطه را به مأموران مالیاتی ارائه نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا