اخبار ویژهاقتصاد

افتتاح ۲۱ پروژه عمرانی بنیاد مسکن در هفته دولت

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در جمع خبرنگاران از افتتاح ۲۱ پروژه عمرانی این نهاد طی هفته دولت با اعتباری بیش از ۹۵میلیارد ریال خبر داد.
رضا خواجه ای با بیان اینکه، پروژه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان شامل اجرای طرح هادی روستایی و بازسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی در این ایام در همه شهرستان های استان افتتاح می‌شو، ادامه داد: ۱۳ پروژه در زمینه اجرای طرح هادی روستایی و ۸ پروژه نیز در زمینه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی در استان به بهره برداری می رسد.
وی با تاکید بر اینکه، به منظور بهره گیری از ظرفیت ها، توانهای بالقوه فرهنگی، تاریخی واجتماعی نواحی روستایی، باید به تقویت بنیان های اقتصادی مناطق روستایی توجه ویژه کرد، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه روستاها می توانند در پیشبرد اهداف اقتصادی واجتماعی کشور مفیدواقع گردند، اجرای طرح های هادی روستایی در بالا بردن کیفیت زندگی آن ها بسیار موثر است.
مدیرکل بنیاد مسکن استان تصریح کرد: بافت قدیمی روستاها با توجه به شرایط اقتصادی،اجتماعی، فرهنگی و فناوری زمان گذشته بوده و بدیهی است که با توجه به تحول شرایط زندگی در روستاها در گذر زمان و در عرصه های مختلف، بافت قدیم با زندگی امروزی هماهنگی لازم را نداشته باشد، به همین دلیل باید با اجرای طرح های هادی اصلاحاتی در آن بوجود آید تا بتواند شرایط مناسب زندگی را فراهم نماید.
خواجه ای تعداداجرای طرح هادی درروستاهای بالای۲۰ خانوار ، را ۴۴۸ روستا عنوان نمود و گفت: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان زنجان ۶۳/۷ درصد و در سطح کشور ۵۸ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.
وی در ادامه اولویت اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را توجه به مقاوم سازی مسکن روستائیان دانست و افزود: از مجموع ۹۲۶۷۸ واحد مسکونی روستایی ۵۲۰۰۰ واحد مسکونی معادل ۵۶ درصد در سطح استان مقاوم سازی شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا