علم و فناوری

 برگزاری کارگاه آموزشی عاملین تشخیص و ذیحساب خرید تضمینی گندم  

چندین کارگاه آموزشی و توجیهی عاملین تشخیص و ذیحساب به تعداد 100 نفر به جهت توانمندسازی افراد حاضر در فصل خرید تضمینی گندم کشاورزان زنجانی در سال جاری برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: چندین کارگاه آموزشی و توجیهی عاملین تشخیص و ذیحساب به تعداد ۱۰۰ نفر به جهت توانمندسازی افراد حاضر در فصل خرید تضمینی گندم کشاورزان زنجانی در سال جاری برگزار گردید.

ولی اله زمانی با قدردانی از حضور کلیه عاملین تشخیص و ذیحساب در این کارگاه‌های آموزشی اظهار کرد: با توجه به سیاست دولت و شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران مبنی بر خرید گندم با کیفیت بالا وظیفه عاملین تشخیص و ذیحساب در مراکز خرید تضمینی، دقت بالا و مسئولیت پذیری در تحویل گندم باکیفیت در کنار کاهش هزینه‌ها و تشدید نظارت‌ها بر روند خرید تضمینی در سال ۱۴۰۱ است .

زمانی گفت: قبل از ورود محموله گندم به مراکز خرید، سیلوها و کارخانجات آرد سازی، عاملین تشخیص و ذیحساب؛ میزان افت مفید و غیر مفید، وزن و سایر مشخصه‌های مربوط به گندم را بررسی و پس از آن اجازه ورود محموله را به مراکز و کارخانجات صادر می کنند.

وی اظهار کرد: با نظارت دقیق عاملین تشخیص راه‌های سوء استفاده افراد سودجو کاملا از بین می‌رود و می‌توان گندم باکیفیت را در سیلوها جهت مصارف کارخانجات و نانوایی‌های استان ذخیره نمود.

ولی اله زمانی افزود: این عاملین با حضور در کارگاه آموزشی با قوانین، ضوابط، نظارت بر حفظ اسناد و دفتر مالی و همچنین انواع و روش‌های مختلف شناسایی گندم، فرایند گردش کار مراکز خرید، نکات حمل و نقل و … آشنا شدند.

وی گفت: امسال ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و ۸ مرکز خرید تضمینی دانه‌های روغنی کلزا آماده خرید این محصولات از کشاورزان زنجانی شده است و در صورت نیاز قابل افزایش می‌باشد.

شایان ذکر است خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان زنجانی از ۲۸ خرداد ماه سال جاری آغاز و با توجه به روند برداشت گندم با به کارگیری مراکز خرید متعدد، تا تحویل آخرین محموله گندم از کشاورزان ادامه خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا