علم و فناوریاخبار ویژه

بزرگترین ترانسفورماتور کشور در زنجان تعمیر شد

بزرگترین ترانسفورماتور کشور در زنجان تعمیر شد

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، بزرگترین ترانسفورماتور کوره ی قوس الکتریک کشور ، در شرکت ایران ترانسفوی زنجان تعمیر شد.

گفتنی است، این ترانسفورماتور ، ساخت یکی از کشور‌های اروپایی و مورد استفاده در صنعت فولاد کشوربوده و تعمیر و بازگرداندن آن به چرخه تولید فولاد کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت خدمات پس از فروش گروه صنعتی ایران ترانسفو با اعلام این خبر گفت: بزرگترین ترانسفورماتور تغذیه کوره قوس الکتریکی کشور با مشخصات ۱۷۰MVA۳۳/۱.۱ KV  از نوع EAF در مدت کمتر از دو ماه به دست مهندسان این گروه صنعتی عیب یابی، تعمیر و به چرخه صنعت فولاد کشور بازگشت.

علی آبادی با بیان این که این ترانسفورماتور ساخت یکی ازکشور‌های اروپایی بوده و تجهیز بسیار پیچیده می‌باشدافزود: با توجه به اهمیت تولید و چرخش چرخ‌های صنعت کشور، بازگشت این ترانسفورماتور به چرخه تولید فولاد،   اهمیتی بسیار ویژه دارد.

وی گفت: ترانسفورماتور‌های تغذیه کوره قوس الکتریکی به علت  دارا بودن سطح جریان بسیار بالا  و تنش‌های الکترومکانیکی و حرارتی شدید از اهمیت طراحی و محاسبات ویژه‌ای برخوردار بوده و نیز اصلی‌ترین تجهیز الکتریکی در صنعت فولاد به شمار می‌آید.

مدیرعامل شرکت خدمات پس از فروش گروه صنعتی ایران ترانسفو با تاکید بر این که در سال‌های اخیر گروه صنعتی ایران ترانسفو  گام بلندی در طراحی، تولید و تست انواع ترانسفورماتور‌های حوزه صنعت، بالاخص صنعت فولاد کشور برداشته است؛ افزود: تعمیر این نوع ترانسفورماتور‌ها علاوه بر جلوگیری از خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور، نقش مهمی در تکمیل دانش و تجربه تولید این نوع ترانسفورماتور‌ها دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا