سیاسی و اجتماعی

برگزاری افتتاح نمادین مدرسه همیار طبیعت در دبستان علامه حلی

برنامه استانی افتتاح نمادین مدرسه همیار طبیعت استان زنجان بمناسبت روز درختکاری در دبستان علامه حلی ناحیه۲ زنجان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان؛ برنامه افتتاح نمادین مدرسه همیار طبیعت با حضور طاهری مدیر آموزش و پرورش ناحیه۲ زنجان و مسئولین اداره منابع طبیعی زنجان بمناسبت روز درختکاری با اجرای برنامه های متنوع و کاشت درخت در مدرسه علامه حلی برگزار گردید.
طاهری مدیر آموزش و پرورش ناحیه۲ زنجان در این برنامه گفت: روز درختکاری یعنی روز مراقبت و توجه کردن به درختان؛ درختان نه تنها دنیای اطراف ما را زیباتر می‌کنند، بلکه برای سالم ماندن ما نیز امری ضروری محسوب می گردند. نه تنها پناهگاهی برای انواع پرندگان، حیوانات و حشرات هستند، بلکه برای ریه‌های ما نیز حیاتی می باشند.
در ادامه معاون آبخیزداری منابع طبیعی گفت: در جامعه مدرن، محصولات زیادی از درختان مثل کاغذ گرفته می شود و ما حتما باید به این روز توجه کنیم و آن را گرامی داشته و درخت بکاریم؛ البته این روز در کشورهای مختلف، تاریخ‌های متفاوتی دارد.
گفتنی است، در کشور ما روز درختکاری در ۱۵ اسفند هر سال برگزار می‌شود و مردم با حضور در پارک‌ها، جنگل‌ها و اقصی نقاط شهر اقدام به کاشت نهال‌های جوان می‌کنند. ایرانی‌ها هر سال با کاشت درخت به استقبال سال نو رفته و در واقع با این کار نمادین در آستانه بهار زندگی را به زمین باز می‌گردانند.
روز درختکاری بهانه‌ای است برای این که ما به محیط زیست احترام گذشته و آن را احیاء کنیم و یا حداقل آن را با دقت بیشتری نگه‌داری کنیم. امید است که با تلاش در این جهت، حتی با کاشتن یک نهال کوچک، کشوری زیبا و آباد را برای خویش مهیا کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا