اقتصاد

قنادان نگران پیامک ارسالی مصرف بهینه برق نباشند

اصناف و به ویژه قنادان استان زنجان نگرانی در خصوص مصرف بهینه برق نداشته باشند، پیامکی که از سوی شرکت برق ارسال شده، برای کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی است.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، اصناف و به ویژه قنادان استان زنجان نگرانی در خصوص مصرف بهینه برق نداشته باشند، پیامکی که از سوی شرکت برق ارسال شده، برای کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی است.

گفتنی است، به دنبال کاهش ظرفیت انرژی برق در نیروگاه‌های کشور، از سال ۹۷ موضوع مدیریت مصرف بار در سطح وزارت نیرو به‌صورت جدی دنبال می‌شود.

از طرفی نیز کمبود نیروی برق به سرعت قابل جبران نیست چراکه ساخت نیروگاه جدید و ایجاد ظرفیت بیشتر، مستلزم زمان طولانی‌تری است.

طی چند سال اخیر عواملی همچون کاهش بارندگی‌ها، افزایش گرمای هوا و توسعه فعالیت‌های غیرمجاز ماینرها منجر شد تا موضوع مدیریت مصرف بار به‌عنوان بهترین راه ممکن در صرفه‌جویی مصرف انرژی برق در سطح کشور بویژه برای کارخانه ها و واحدهای صنعتی و تولیدی و بخش کشاورزی اعمال شود.

بر همین اساس شرکت توزیع نیروی برق استان توانست برای گذر از پیک تابستان امسال با یک‌هزار و ۳۳۸ واحد از صنایع زنجان قرارداد منعقد کرد.

یکشنبه هفته جاری پیامکی با محتوای” مشترک محترم امور برق غرب با سلام جهت مدیریت پیک بار برق تابستان در روزهای یکشنبه از ساعت ۸ تا ۱۲ شب از مورخ ۲۲ خرداد تا اطلاع ثانوی واحد مربوطه را تعطیل فرمایید در صورت تخطی انشعاب برق قطع و تا پایداری شبکه وصل نخواهد شد. شرکت توزیع برق زنجان” به برخی از قنادان زنجانی ارسال و این مهم موجب نگرانی این صنف شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: برخی مشترکین علاوه بر واحد صنفی، کنتور برقی نیز به نام خود در واحدهای صنعتی یا کارخانه ای دارند که پیامک شرکت برق زنجان برای این مراکز بوده نه اصناف که به آن دقت نشده است.

پیام جوادی اظهار داشت: مدیریت بار مصرف برق در تابستان برای شرکت های صنعتی و کارخانه ها است.

وی تاکید کرد: برنامه پیک مدیریت مصرف برق این واحدها این گونه است که تعطیلی جمعه را به اواسط هفته انتقال دهند و این مهم منطقه به منطقه و شهرک به شهرک متفاوت است.

به گفته مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، با جابجا کردن تعطیلی ها در روزهای هفته مدیریت مصرف انجام تا تعادل بین تولید و توزیع اتفاق افتد.

جوادی خاطرنشان کرد: واحدهای صنفی نیز شرکت توزیع نیروی برق زنجان را با مدیریت مصرف کمک کنند و چنانچه زیر الگوی مصرف استفاده داشته باشند از پاداش های این شرکت بهره مند می شوند.

رئیس اتحادیه بستنی و قنادان زنجان گفت: پیامک شرکت توزیع نیروی برق با عنوان ” مشترک محترم امور برق غرب با سلام جهت مدیریت پیک بار برق تابستان در روزهای یکشنبه از ساعت ۸ تا ۱۲ شب از مورخ ۲۲ خرداد تا اطلاع ثانوی واحد مربوطه را تعطیل فرمایید در صورت تخطی انشعاب برق قطع و تا پایداری شبکه وصل نخواهد شد. شرکت توزیع برق زنجان” ، موجب نگرانی فعالان این واحدهای صنفی شده است.

رسول محمدی اظهارداشت: با توجه به اینکه این واحدهای صنفی مواد اولیه و مورد نیاز خود از جمله تخم مرغ و شیر را به صورت عمده خریداری می کنند نمی توانند ساعتی یخچال های خود را خاموش کنند.

وی تاکید کرد: برنامه خاموشی اعلام شده از سوی شرکت توزیع برق در این پیامک فقط می تواند موجب خاموشی لامپ شود نه یخچال، چراکه در غیر این صورت همه مواد اولیه واحدهای قنادی و بستنی فاسد و غیرقابل مصرف خواهد شد.

رئیس اتحادیه بستنی و قنادان زنجان گفت: با توجه به اینکه هرکدام از این واحدها پنج تا ۲۰ نفر کارگر دارند، در صورت اعمال زمان طولانی خاموشی برای این واحدها، فعالان این بخش متضرر خواهند شد.

محمدی از مسئولان مربوطه خواست نسبت به رفع نگرانی این بخش از صنف در زنجان اقدام کنند.

به گفته وی، در حال حاضر شهرستان زنجان بیش از ۱۰۰ قنادی و ۱۱۵ بستنی فروشی فعال دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا